Page 8 - iz_dergisi_sayi_38_haziran_2018
P. 8

Eftal Erel
                TERCİH PUSULASI                                                                  eftal.erel@atilim.edu.tr
                                      Kurumsal İletişim ve Tanıtım Direktörü


















                                             TERCİHLERDE





                                             İSTEKLER VE KISITLAR







                                             Kurumsal İletişim ve Tanıtım Direktörü olarak üniversitemizin
                                             tanıtım faaliyetleri çerçevesinde organize ettiğimiz 400 civarında
                                             ki sunum ve etkinlikte 18 yaş grubundan binlerce aday öğrenciyle
                                             bir arada oldum ve onlarla sohbet etme imkanı buldum.


                                             Bu etkinlikler, hayatlarındaki en büyük   söylüyor ve anlatıyoruz, ama bizim
                                             aşamalardan birine hazırlanan, belki   dışımızdan birisi anlatınca, adeta yeni
                                             de o güne kadar alacakları en büyük   bir güncelleme gelmiş gibi gençler
                                             sorumluluğun şaşkınlığını yaşayan   irkiliyor ve motive oluyorlar."
                                             neslin hayalleri, karamsarlıkları,   "Motive oluyorlar" hem kilit hem de
                                             heyecanları, boş vermişlikleri gibi   anahtar olan ifade, temel sorun ve
                                             pek çok duygu, düşünce ve kaygılarını   konu da tam olarak bu işte "kısa süreli
                                             yakından tanıma-anlama fırsatı verdi.
                                                                                 motivasyon."
                                             Aslında ben de kızımın üniversiteye   Büyük sınavlar, maraton gibi uzun
                                             hazırlanma sürecinde hayatımın en   mesafeli koşulara benzer. Her şeyi
                                             stresli zaman dilimlerinden birini   ayarlamak ve yerinde, doğru zamanda
                                             yaşamıştım. Bu deneyim nedeniyle,   kullanmak gerekir. Aslında tüm
                                             yaptığım sunumlarda üniversiteyi    koşucuların ve bireysel sporcuların
                                             anlatmak yerine gençlere faydalı    kendilerine taktik ve teknik bilgi veren
                                             olacağına inandığım "üniversite hayatı   bir koçu bulunmaktadır.
                                             ve eğitimiyle ilgili göz ardı edilen
                                             bilgileri" vermeyi tercih ettim.    "Gençlerin sınava hazırlanma
                                                                                 aşamasında aradıkları koç ya da koçlar
                                             İyi ki de öyle yapmışım. Geri       kimdir?" diye düşündüğünüzde "aileler,
                                             bildirimlerden gençlerin doğru      öğretmenler ve arkadaşları" şeklinde
                                             bildiklerini sandıkları ne kadar yanlış   cevaplar gelebilir. Peki bu koçluk
                                             veya eksik kanı varsa görmüş oldum.
                                                                                 görevini nasıl yapıyoruz, hiç kendimizi
                                             Rehber öğretmenlerimizle sunum      sorguladık mı? Hepimiz hayatın
                                             sonrası konuştuğumuzda, genelde     koşuşturması içinde öyle sıkışıp kalıyor
                                             şunları duyduk: "Aslında biz de bunları   ve her şeyi o kadar rutine bağlıyoruz
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13