AKTSİş Yaşamı için İngilizce I

İş Yaşamı için İngilizce I (ENG301) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İş Yaşamı için İngilizce I ENG301 5. Dönem 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG101, ENG102, ENG201, ENG202
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Course Assistants
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin: • İngilizce dil kullanım bilgi ve becerilerini geliştirerek ve pekiştirerek mezuniyet sonrası iş yaşamlarında daha etkili iletişim kurmalarını, • iş ortamında etkili iletişim becerilerini ve yeteneklerini geliştirmek ve bu becerileri ve yetenekleri iş hayatlarında kullanabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. • ENG301 dersini tamamlayan öğrenciler sosyal ve iş ile ilgili ortamlardaki sözlü ve yazılı etkileşimlerde Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi’ne göre B2* seviyesi kullanıcıları olarak etkili olabileceklerdir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu amaçları gerçekleştirmek üzere öğrenciler bu dersin sonunda:
  • Okuma: • (İş ortamı ile ilgili) metinler okuyarak ana fikirleri ve detayları kavrayabilecek, • Metindeki bilgilerden yola çıkarak çıkarımda ve tahminlerde bulunabilecek, • Metinlerde geçen bilinmeyen sözcükleri bağlamsal ipuçlarını kullanarak tahmin edebilecek, • Metinleri eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilecek,
  • Yazma: • Etkili bir biçimde iletişim kurmak için işlevsel dili kullanarak (iş ile ilgili) konularda çeşitli metinler yazabilecek; • Bir grup toplantısının gündemini ve tutanağını yazabilecek, • Etkili bir özgeçmiş ve bir niyet mektubu yazarak akademik, kişisel ve mesleki altyapısı ile ilgili bilgi ve detay verebilecek, • Bir ortam (iş yeri) ile ilgili problemleri saptayarak yazılı bir biçimde uygun çözüm yolları sunabilecek, • Geçmiş deneyimler (planlama, araştırma, bilgi toplama, ayıklama, düzenleme, yazma gibi), var olan durum ve gelecek planları ile ilgili analiz ve sentez becerileri geliştirebilecek,
  • Konuşma: • Farklı durum ve ortamlarda yeni öğrendikleri kelimeleri kullanarak görüş alış-verişi yapabilecek ve uzlaşma becerileri geliştirmeye, • İşlevsel dil becerileri (bilgi verme, sorgulama, bir fikre katılma ya da karşı çıkma vb.) kullanarak (iş ile ilgili) konuşmaları başlatıp sürdürmeye, • Yazılı ve sesli uyarıcılara anında gerektiği biçimde yanıt vermeye, • (İş projesi için) kısa sunumlar yaparak sözlü sunum becerilerindeki altyapılarını (planlama, araştırma, bilgi toplama, ayıklama, düzenleme, uygun vücut dili, ses ve görsel kullanarak sunma) geliştirmeye (gerekli ve uygun olduğu durumlarda) hazır olacak,
  • Dinleme: • (İş ile ilgili) sesli metin ve konuşmaları etkili (odaklanma, tepki verme, detayları takip etme, soru sorma, not alma vb.) biçimde dinleyip ana fikirleri ve detayları belirleyebilecektir.
Dersin İçeriği İş ortamı iletişim becerileri;iş ortamı ilişikileri, performans ölçme ve geribildirim kavramları ve süreçleri,planlama ve düzenlemeler,sosyal medya,işe alım testleri,mülakat,bir servis veya ürün üzerine sunum, websitelerini değerlendirme, iş ile ilişkili e-posta yazma konuları

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş-Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 ÜNİTE 1: Communication Ders Kitabı 6-9
3 ÜNİTE 1: Communication Case Study: The Price of success İŞ PROJESİ YÖNERGESİ Ders Kitabı 11-13
4 YAZI ÇALIŞMASI I ÖRNEK CV VE İŞ İLANI PROJE TASLAĞININ ATANMASI
5 ÜNİTE 2: International Marketing YAZI ÇALIŞMASI I TESLİMİ Ders Kitabı 14-17
6 ÜNİTE 2: International Marketing ÜNİTE 3: Building Relationships PROJE TASLAĞININ TOPLANMASI Ders Kitabı 19 Ders Kitabı 22-23
7 ÜNİTE 3: Building Relationships Ders Kitabı 24-27
8 ÜNİTE 3: Building Relationships Case Study: Al-Munir Hotel and Spa Group YAZI ÇALIŞMASI II NİYET MEKTUBU YÖNERGESİ VE ÖRNEĞİ PROJE TASLAĞI GERİ BİLDİRİMİ Ders Kitabı 28-29
9 ÜNİTE 5: Job Satisfaction TOPLANTI TUTANAĞI YÖNERGESİ TOPLANTI TUTANAĞI ÇALIŞMA KAĞIDI WRITING FILE: Action Minutes YAZI ÇALIŞMASI II TESLİMİ Ders Kitabı 44-45 Ders Kitabı 130
10 ÜNİTE 5: Job Satisfaction Ders Kitabı 46-48
11 ÜNİTE 6: Risk MEMORANDUM YÖNERGESİ VE ÖRNEĞİ TOPLANTI TUTANAĞI TESLİMİ Ders Kitabı 52-53
12 ÜNİTE 6: Risk TOPLANTI TUTANAĞI GERİBİLDİRİMİ YAZI ÇALIŞMASI III VİDEO CV YÖNERGESİ Ders Kitabı 56-57
13 Case study: Kensington United MEMORANDUM TEKRARI Ders Kitabı 42-43
14 WORKING ACROSS CULTURES WORKING ACROSS CULTURES MEMORANDUM MOODLE TESLİMİ Ders Kitabı 60-61 Ders Kitabı 30-31
15 • Genel Tekrar
16 PORTFOLYO DOSYASI TESLİMİ

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. MARKET LEADER (Upper Intermediate Business English Course Book – 3rd Edition) by David Cotton, David Falvey & Simon Kent, Pearson
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler 1 10
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 4 60
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12 Yazılım alternatiflerini irdeleyerek bilgisayar tabanlı sistemlerin modellenmesi ve tasarımında, algoritma prensiplerini, matematiksel temelleri ve bilgisayar bilimleri teorisini uygulama becerisi.
13 Yazılım sistemlerinin analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesinde mühendislik yaklaşımlarını uygulama becerisi.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama 1 4 4
Derse Özgü Staj 1 3 3
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 3 3
Raporlar
Ödevler 1 3 3
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 75