AKTS - Beden Dili ve İkna Sanatı

Beden Dili ve İkna Sanatı (ART291) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Beden Dili ve İkna Sanatı ART291 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı - Doğru konuşma, doğru tonlama, beden dilini doğru kullanma bilgisi - Anlaşılır ve ikna edici olabilme - İletişimde el- kol ve parmak hareketleri, bakışlar, mimikler, bacak ve ayaklarını doğru kullanabilme
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Beden dilinin nasıl doğru kullanılacağını açıklar
  • Doğru konuşmanın, doğru tonlamanın anlaşılır ve ikna edici olmadaki önemini söyler
  • İletişimde beden dilini doğru bir şekilde kullanabilme
Dersin İçeriği Duruş, mimik, jest, konuşma ve tonlamanın yerinde ve doğru kullanılması, bunlara bağlı olarak iş ve sosyal çevrede ikna edebilme yetisini geliştirme; liderlik; beden dilini kullanarak düşünceleri karşı tarafa kabul ettirebilme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Beden Dili nedir? Beden Dilini Kullanmanın Önemi, Beden Dilini Kullanmada Profesyonelleşmek
2 Sosyal Yaşamımızda Kullanılan Beden Dili, İş Yaşamımızda Kullanılan Beden Dili
3 Limbik Sistem nedir? Limbik Sistemimizin Farkına Varmak, Limbik Sistemimizde Yer Alan Tüm Olguları Bilinçli Kullanmak
4 Beden Dilini Kullanmada Başarılı Olmak, Bedensel Davranış, Beden Dilini Yerinde ve Doğru Kullanmak
5 Gövde işaretleri ve anlamları, jestlerimizle kontrolü ele almak
6 Mimik Nedir? Mimik ifadelerinin incelenmesi, mimikleri yerinde ve doğru kullanmak
7 Ara değerlendirme
8 Mimik ve gövde hareketlerinin uyumlu kullanılması, beden dilini kullanmada dikkat ve denge
9 İfade Okuma Sanatı - Fizyonomi Nedir? İfade Okuma Sanatını (fizyonomi) Öğrenmek
10 Erkek ve Kadının Beden Dilleri
11 Farklı Kültürlerde Beden Dili
12 Çeşitli mesleklerde beden dilinin kullanılması
13 "İkna Sanatı"Giriş? Tetikleyici Öğe - Motivasyon - Yetenek
14 İstenilen Davranışları Ortaya Çıkaran Engeller ve Bu Engellerin Ortadan Kaldırılması
15 Etki ve Güç, Etkilemede Kullanılan Güç Türleri, İkna Sanatında Beden Dilini Kullanmak
16 Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Baltaş, Z. ve Baltaş, A. (2010). Bedenin Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi.
2. Özkan, Z. (2016). Kazandıran Beden Dili. İstanbul: Hayat Yayınları.
3. Pantolon, M. V. (2011). Anında Etki: İkna Psikolojisi. Yusuf Ziya Kavak (Çev.). İstanbul: Yakamoz Yayınları
4. Pease, A. ve Pease, B. (1999). Beden Dili. İstanbul: Epsilon Yayınevi.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 5 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 23 120
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur X
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 5 3 15
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 3 3 9
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 6 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 14 14
Toplam İş Yükü 100