AKTS - Yaratıcı Drama
Yaratıcı Drama (ART271) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı Drama | ART271 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin öz farkındalıklarının gelişmesi, kendilerini keşfetmeleri, kendilerini ifade becerilerinin yükselmesi, bireysel ve toplumsal farklılıkları anlama üzerinden gerçekleşen farkındalıkla sorun çözme, sosyalleşme, uyum becerilerinin gelişmesi, kendilerini ifade becerilerinin, öz kabullerinin, yaratıcılıklarının, çoklu zekalarının ve buna bağlı becerilerinin gelişmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Viola Spolin tarafından bireylerin aksiyon, ilişki ve spontanlık kapasiteleri ile yaratıcılıklarını grup ortamı içinde stimule etmek için geliştirilmiş oyunlar ve egzersizler; ısınma oyunları, doğaçlamalar, rol oynama, yazı yazma, hikâye anlatma gibi teknikler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve dönem boyunca işlenecek konular hakkında bilgi verilmesi. Dersin yönteminin anlaşılmasına yönelik tanıtım uygulamaları. | |
2 | Grup üyelerinin birbirlerini tanımaları, kaynaşmaları ve dersin yöntemine alışmalarına yönelik çalışmalar. | |
3 | Grup üyelerinin birbirlerini tanımaları, kaynaşmaları ve grup üyeleri arasında güven oluşmasına yönelik çalışmalar. | |
4 | Isınma, ritmik hareket oyunları, değerlendirme | |
5 | Isınma, odaklanma çalışmaları, değerlendirme | |
6 | Isınma, duyumsama çalışmaları, değerlendirme | |
7 | Ara sınav | |
8 | Isınma, ayna oyunları, değerlendirme | |
9 | Isınma, dönüşüm oyunları, değerlendirme | |
10 | Isınma, uzam maddesi oyunları, değerlendirme | |
11 | Isınma, nesnelerle ilişki çalışmaları, değerlendirme | |
12 | Isınma, nerede, kim oyunları, değerlendirme | |
13 | Isınma, bireysel doğaçlamalar, değerlendirme | |
14 | Isınma, kişilik çatışmalarıyla ilgili, doğaçlamalar, değerlendirme | |
15 | Isınma, etik değerler ile ilgili doğaçlamalar, değerlendirme | |
16 | Final değerlendirmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Spolin, V. (1999). Improvisation for the Theater: A Handbook of Teaching and Directing Techniques. Evanston: Northwestern University Press. |
---|---|
2. Spolin, V. (1986). Theater games for the classroom: a teacher's handbook Evanston, IL : Northwestern University Press. | |
3. Spolin, V. (1999). Improvisation for the theater: a handbook of teaching and directing techniques Evanston, Ill. : Northwestern University Press. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 11 | 40 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 28 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur | |||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur | |||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir | X | ||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir | |||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur | |||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur | X | ||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur | |||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 11 | 2 | 22 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |