AKTS - Mimari Fotoğrafçılık
Mimari Fotoğrafçılık (ART293) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Fotoğrafçılık | ART293 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | • Mimari fotoğrafın teknik ve kompozisyon bilgilerine vakıf olmak • Mesleki yaşamında başarılı mimari fotoğraflar çekebilmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fotoğraf sanatında mimari dinamikler; yapıya uygun fotoğraf teknikleri; ekipman bilgisi ve kullanım teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriğine, sınavlara ilişkin bilgi verilecek, öğrencilerin dersle ilgili beklentileri ve soruları cevaplanacaktır. | |
2 | Fotoğrafın ve fotoğrafçının tanımı. Fotoğrafı oluşturan temel unsurlar. Mimari fotoğrafçılık ve mimari fotoğrafçının tanımı. Mimari fotoğrafçılığın fotoğrafın farklı kullanım alanları içindeki yeri. | |
3 | Fotoğraf alanında ve mimari fotoğrafçılıkta etik ve telif hakkı. Mimari fotoğrafın tarihçesi. | |
4 | Mimari fotoğrafın amaçları. Mimari fotoğraf çekimleri öncesinde yapılması gereken kontroller. Mimari fotoğraf çekimlerinde yöntemin belirlenmesi. | |
5 | Mimari fotoğraf çekimlerinde kullanılan fotoğraf makineleri. | |
6 | Mimari fotoğraf çekimlerinde kullanılan objektifler. Objektiflerin odak uzaklıklarının mimari fotoğraf çekimindeki önemi. | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Mimari fotoğrafçılıkta perspektif kontrolü. Mimari fotoğraf çekimlerinde kullanılan yardımcı malzemeler ve görevleri. | |
9 | Mimari fotoğrafta ışık, ışık yoğunluğunun ölçülmesi. Mimari fotoğrafçılıkta doğal ve yapay ışık kaynaklarının kontrolü. | |
10 | Mimari fotoğrafta kompozisyon. Mimari fotoğraf çekimlerinde üçüncü boyut izleniminin elde edilmesi. Mimari fotoğrafçılıkta formlar, doğrultular ve kitlelerin dengelenmesi. | |
11 | Mimari fotoğraf çekimlerinde alan derinliğinin kontrolü. Dış mekan ve iç mekanda mimari fotoğraf çekimleri. | |
12 | Mimari fotoğraf çekimlerinde karşılaşılan problemler ve çözümleri. | |
13 | Mimari fotoğraf çekimlerinde kullanılan yaratıcı teknikler. | |
14 | Mimari panoramik çekimler. Maket fotoğrafları çekilmesi. Mimari fotoğrafçılıkta bilgisayarda perspektif düzeltmeleri yapılması. | |
15 | Dönem derslerinin tekrarı. | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Kanburoğlu. Ö. (2016).Tüm Yönleriyle Mimari Fotoğraf. İstanbul: Say Yayınları. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur | |||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur | |||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir | X | ||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir | |||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur | |||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur | X | ||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur | |||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 2 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |