AKTS - Sanat Tarihi ve Anlayışarı

Sanat Tarihi ve Anlayışarı (PR235) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sanat Tarihi ve Anlayışarı PR235 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu derste, tarih öncesi dönemden itibaren sanatı evrimini ve önemi anlatılır.kronolojik olarak dönemlere ayrılarak kendi dönemi içerisinde sanat anlayışları incelenir. İnsanoğlunun yaşadığı çevre, dönem, dini ve sosyo ekonomik yapılar ile bağlantılı olarak sanat anlayışları irdelenir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler,antik kültür ve uygarlıklardaki sanatsal gelişmeleri öğrenirler
  • Teknolojinin ilerlemesiyle yeni çıkan materyallerin sunduğu olanak ve yeni boyutları öğrenirler.
  • Sanat tarihinde sosyo kültürel yapıları dönemsel olarak öğrenirler
  • Avrupa ve Anadolu'daki sanatsal dönemlerle birlikte mimari, heykel ve resim deki gelişmeleri de tanırlar.
Dersin İçeriği Ders geçmişten günümüzeçeşitli metaryallere şekül verilerek oluşturulan sanat yapıtlarının incelenmesini içermektedir. Ders boyunca sanatın anlamı ve önemi, temel kavramlar ve literatür bilgisiyle birlikte ele alınacaktır. Mimari, heykel, resimgibi farklı sanatsal türlerin görünümü ve gelişimi ile farklı sanatsal türler arasındaki ilişki ve bağlant

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sanatta temel terminoloji ve kavramlar Adam Hart-Davis,2007, chapter 1
2 Tarih öncesi dönemde sanat Adam Hart-Davis,2007, chapter 1
3 Anadolu'da Sanat Lecture notes
4 Mısır Sanatı ve önemi Adam Hart-Davis,2007, chapter 2
5 Mezopotamya Sanatı ve temel özellikleri Adam Hart-Davis,2007, chapter 3
6 Antik Yunan, Roma ve Bizans Sanatı Adam Hart-Davis,2007, chapter 3
7 Erken dönem Ortaçağ, mimaride ve heykelde perspektif ve kompozisyon Adam Hart-Davis,2007, chapter 4
8 Ara Sınav All chapters
9 Avrupa sanatı dam Hart-Davis,2007, chapter 5
10 Avrupa sanatı Adam Hart-Davis,2007, chapter 5
11 Hümanizm, İdealizm, Perspektivizm, Naturalizm ,Manierizm, barok ve Rokoko Adam Hart-Davis,2007, chapter 5
12 Neo-Klaisk Dönem, 19.yüzyıl sanat okulları Adam Hart-Davis,2007, chapter 6
13 19th and 20th yüzyıl sanat okulları Adam Hart-Davis,2007, chapter 5
14 20. yüzyıl sanat anlayışı ve popüler kültür Adam Hart-Davis,2007, chapter 7
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Adam Hart-Davis, History, The Definitive Visual Guide, from the Dawn of civilization to the Present day, London 2007
Diğer Kaynaklar 2. J.McIntosh&C.Twist, Civilizations Ten Thousand Years of Ancient History, London, 2001
3. A.Şişman Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş İst.2006

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 8 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme
2 Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme
3 Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme
4 Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme
5 İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme
6 Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme
7 Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme
8 Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma
9 Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme
10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme
11 -

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 15 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 122