AKTS - Döküm Süreçleri ve Uygulamaları
Döküm Süreçleri ve Uygulamaları (MATE401) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Döküm Süreçleri ve Uygulamaları | MATE401 | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MATE 316, bölüm onayı |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Sıvı faz şekillendirme proseslerini ve ilişkili metalurjik konuları parça döküm proseslerini öne çıkararak Malzeme Mühendisliği öğrencilerine tanıtmak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Döküm süreçlerine giriş, daimi ve yenilenen kalıba döküm, kalıplama kumları ve kum kalıba döküm; refrakterlik testi; kalıplama pratiği, CO2 ile kalıplama, organik bağlayıcılı kalıp ve maça yapımı, ısıya duyarlı bağlayıcılar, maça yağları ve maça reçineleri, metilen mavisi deneyi; yolluk ve besleme prensip ve yöntemleri; döküm metal alaşımları, |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metal Dökümler, Türk Döküm Sanayii ve Döküm Süreçlerinin sınıflandırılması, Metal eritme ocakları | |
2 | Metal Döküm Tasarımı, Model Tasarımı, Hızlı Prototipleme | |
3 | Kum Kalıba Döküm Süreçleri- Kum tane boyutu dağılımı, yaş kum mukavemeti, yaş mukavemete sıcaklığın etkisi | |
4 | Kum Kalıba Döküm Süreçleri- Kimyasal Olarak Bağlanmış Kalıp ve Maça Kumları | |
5 | Dökümhane Kumunun Reklamasyonu, Kum Yaşam Döngüsü, Reclamation of Foundry Sand, Sand Life Cycle, Reklamasyon Sistemleri | |
6 | Diğer Döküm Süreçleri: Cosworth, Yarıkatı döküm, Köpük kalıba döküm, Basınçlı Dküm, Sıkıştırmalı Döküm, Hassas Döküm. | |
7 | Akışkan akışı ve yolluk tasarımı, Bernoulli Kanunu, Kalıp Doldurma Süresi | |
8 | Gereken meme sayısı hesabı, Metal eriyiğin akışkanlığı | |
9 | Çekinti, Besleyici Tasarımı, Besleyici ve döküm parça için modül hesabı | |
10 | Besleyicinin yeri, boyutu,şekli ve sayısının belirlenmesi; döküm verimi | |
11 | Sıvı metal için katkı malzemeleri, katılaşma için sonlu elemanlar analizi. | |
12 | Dökme demir, çelik döküm, alüminyum ve bakır döküm alaşımlarına dair bilgiler | |
13 | Döküm hataları, hata tespiti için tahribatsız muayene yöntemleri, döküm parçaların homojenleştirme ısıl işlemi. | |
14 | Metal Dökümünde Çevre Sorunları | |
15 | Genel Gözden Geçirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Foundry Metallurgy, P. BEELEY, 2E, Butterworth-Heinemann, 2001. |
---|---|
2. Castings, 2E, J. CAMPBELL, Butterworth-Heinemann, 2003. | |
3. Casting Practice, J. CAMPBELL, Butterworth-Heinemann, 2004. | |
Diğer Kaynaklar | 4. Fundamentals of Metal Casting, R.A. FLINN, Addison-Wesley, 1963. |
5. Analysis of Casting Defects, American Foundry Society, 1974. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 7 | 65 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi | X | ||||
4 | Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi | X | ||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | X | ||||
6 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi | X | ||||
7 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama | X | ||||
8 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | ||||
9 | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitim | X | ||||
10 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma | X | ||||
12 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 0 |