AKTS - İş Yaşamı için İngilizce I
İş Yaşamı için İngilizce I (ENG301) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Yaşamı için İngilizce I | ENG301 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENG101, ENG102, ENG201, ENG202 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin: • İngilizce dil kullanım bilgi ve becerilerini geliştirerek ve pekiştirerek mezuniyet sonrası iş yaşamlarında daha etkili iletişim kurmalarını, • iş ortamında etkili iletişim becerilerini ve yeterliklerini geliştirmek ve bu becerileri ve yeterlikleri iş hayatlarında kullanabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. • ENG301 dersini tamamlayan öğrenciler sosyal ve iş ile ilgili ortamlardaki sözlü ve yazılı etkileşimlerde Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi’ne göre B2* seviyesi kullanıcıları olarak etkili olabileceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İş ortamı iletişim becerileri;iş ortamı ilişikileri, performans ölçme ve geribildirim kavramları ve süreçleri,planlama ve düzenlemeler,sosyal medya,işe alım testleri,mülakat,bir servis veya ürün üzerine sunum, websitelerini değerlendirme, iş ile ilişkili e-posta yazma konuları |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | ÜNİTE 1: Communication | Ders Kitabı 6-9 |
3 | ÜNİTE 1: Communication Case Study: The Price of success / İŞ PROJESİ YÖNERGESİ | Ders Kitabı 11-13 |
4 | PROJE TASLAĞI ÖRNEĞİ / PROJE TASLAĞININ ATANMASI / CV YÖNERGESİ (Sınıf içi alıştırma) / ÖRNEK CV VE İŞ İLANI | |
5 | ÜNİTE 2: International Marketing | Ders Kitabı 14-17 |
6 | ÜNİTE 2: International Marketing / ÜNİTE 3: Building Relationships / PROJE TASLAĞI TESLİMİ (Elden ve Moodle üzerinden) | Ders Kitabı 19 Ders Kitabı 22-23 |
7 | ÜNİTE 3: Building Relationships | Ders Kitabı 24-27 |
8 | ÜNİTE 3: Building Relationships Case Study: Al-Munir Hotel and Spa Group YAZI ÇALIŞMASI II NİYET MEKTUBU YÖNERGESİ VE ÖRNEĞİ PROJE TASLAĞI GERİ BİLDİRİMİ | Ders Kitabı 28-29 |
9 | ÜNİTE 5: Job Satisfaction / TOPLANTI TUTANAĞI YÖNERGESİ / TOPLANTI TUTANAĞI ÇALIŞMA KAĞIDI / WRITING FILE: Action Minutes / TOPLANTI TUTANAĞININ ATANMASI | Ders Kitabı 44-45 Ders Kitabı 130 |
10 | ÜNİTE 5: Job Satisfaction / NİYET MEKTUBU GERİBİLDİRİMİ | Ders Kitabı 46-48 |
11 | ÜNİTE 6: Risk / MEMORANDUM YÖNERGESİ VE ÖRNEĞİ / MEMORANDUMUN ATANMASI / TOPLANTI TUTANAĞI TESLİMİ (Elden ve Moodle üzerinden) | Ders Kitabı 52-53 |
12 | ÜNİTE 6: Risk / PROJE SUNUMU YÖNERGESİ / MEMORANDUM TEKRARI / TOPLANTI TUTANAĞI GERİBİLDİRİMİ | Ders Kitabı 56-57 |
13 | Case study: Kensington United / MEMORANDUM TESLİMİ (Moodle üzerinden) | Ders Kitabı 42-43 |
14 | PROJE SUNUMU | |
15 | • Genel Tekrar | |
16 | PORTFOLYO DOSYASI TESLİMİ (Moodle üzerinden) |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. MARKET LEADER (Upper Intermediate Business English Course Book – 3rd Edition) by David Cotton, David Falvey & Simon Kent, Pearson |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 10 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir. | |||||
2 | Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir. | |||||
3 | Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir. | |||||
4 | Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir. | |||||
5 | Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir. | |||||
6 | Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir. | |||||
7 | Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir. | |||||
8 | Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir. | |||||
9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Derse Özgü Staj | 1 | 3 | 3 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Projeler | 1 | 3 | 3 |
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 75 |