AKTS - İş Yaşamı için İngilizce II

İş Yaşamı için İngilizce II (ENG302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İş Yaşamı için İngilizce II ENG302 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG201, ENG202
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı This course aims to enhance the students’ language skills and competencies in English in terms of workplace communication skills and help them to apply these skills in professional life. The students who complete ENG302 can be effective in oral and written interactions in social and business-related environments at level B2* (as an Independent User) as stated in Common European Framework of Reference.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu amaçları gerçekleştirmek üzere öğrenciler bu dersin sonunda: Okuma: • (İş ortamı ile ilgili) çeşitli metinler okuyarak ana fikirleri ve detayları kavrayabilecek, • Metinlerdeki içerik ile ilgili sebep-sonuç ilişkisini yakalayabilecek, • Metindeki bilgilerden yola çıkarak çıkarımda ve tahminlerde bulunabilecek, • Okunan metinlere yönelik eleştirel bakış açısı geliştirebilecek, • Çeşitli metinleri türlerine göre ayırt ederek uygun okuma stratejileri uygulayabilecek,
  • Yazma: • Etkili bir biçimde yazılı iletişim kurmak için işlevsel dili kullanarak (iş ile ilgili) çeşitli konularda bilgilendirici ve tanıtıcı metinler yazabilecek, • Etkili iş yazışmaları yapabilecek,
  • Dinleme: • (İş ile ilgili) sesli metin ve konuşmaları dinleyip ana fikirleri ve detayları anlayabilecek, • Duyduklarını sorgulayarak ve var olan bilgileri ile kıyaslayarak etkili ve eleştirel dinleme becerileri uygulayabilecek,
  • Konuşma: • Farklı durum ve ortamlarda yeni öğrendikleri kelimeleri kullanarak görüş alış-verişi yapabilecek, • Tartışma ve uzlaşma becerileri sergileyebilecek, • Uygun başlangıç, geçiş ve bitiş ifadelerini kullanarak (iş ile ilgili) konuşmaları başlatıp sürdürebilecek, • Yazılı ve sesli metinlerin özünü ve ayrıntılarını anlayıp uygun bir şekilde yanıt verebilecek ve var olan bilgileri ile ilişki kurarak örnekleme yapabilecek, • (İş projesi için) kısa sunumlar yaparak sunum becerilerini sergileyebilecek, • Bir iş fikrini çeşitli görsel yöntemler aracılığıyla üçüncü şahıslara tanıtabileceklerdir.
Dersin İçeriği Daha gelişmiş iş ortamı becerileri: toplantı düzenleme, çeşitli kültürel ortamlarda iletişim tekniklerini geliştirme, hatalar ile baş etme ve özür dileme, çeşitli ortamlarda iletişim biçimleri ve tanıtımla ile ilgili konularda bilgi sahibi olma, çeşitli sözel sunumlar hazırlayıp sunma ve iş ile ilişkili e-posta yazma

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 Ünite 1: Management Styles
3 ÜNİTE 1: Management Styles
4 ÜNİTE 2: Team Building
5 ÜNİTE 3: Public Speaking and Business Presentation
6 UNIT 3: Public Speaking and Business Presentation
7 UNIT 4: Setting up a New Business
8 UNIT 4: Setting up a New Business
9 ÜNİTE 5: Customer Service & Relationships
10 ÜNİTE 5: Customer Service & Relationships
11 ÜNİTE 4: Customer Service & Relationship
12 ÜNİTE 5: Professional Develeopment
13 ÜNİTE 6: Crisis Management
14 SUNUM
15 SUNUM
16 GENEL TEKRAR

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Nearpod Digital Platform
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 20
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir. X
2 Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir. X
3 Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir. X
4 Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir. X
5 Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir. X
6 Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir. X
7 Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir. X
8 Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir. X
9 Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. X
10 Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. X
11 Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama 1 4 4
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 4 4
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 75