AKTS - İş Yaşamı için İngilizce II

İş Yaşamı için İngilizce II (ENG302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İş Yaşamı için İngilizce II ENG302 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG201, ENG202
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı This course aims to enhance the students’ language skills and competencies in English in terms of workplace communication skills and help them to apply these skills in professional life. The students who complete ENG302 can be effective in oral and written interactions in social and business-related environments at level B2* (as an Independent User) as stated in Common European Framework of Reference.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu amaçları gerçekleştirmek üzere öğrenciler bu dersin sonunda: Okuma: • (İş ortamı ile ilgili) çeşitli metinler okuyarak ana fikirleri ve detayları kavrayabilecek, • Metinlerdeki içerik ile ilgili sebep-sonuç ilişkisini yakalayabilecek, • Metindeki bilgilerden yola çıkarak çıkarımda ve tahminlerde bulunabilecek, • Okunan metinlere yönelik eleştirel bakış açısı geliştirebilecek, • Çeşitli metinleri türlerine göre ayırt ederek uygun okuma stratejileri uygulayabilecek,
  • Yazma: • Etkili bir biçimde yazılı iletişim kurmak için işlevsel dili kullanarak (iş ile ilgili) çeşitli konularda bilgilendirici ve tanıtıcı metinler yazabilecek, • Etkili iş yazışmaları yapabilecek,
  • Dinleme: • (İş ile ilgili) sesli metin ve konuşmaları dinleyip ana fikirleri ve detayları anlayabilecek, • Duyduklarını sorgulayarak ve var olan bilgileri ile kıyaslayarak etkili ve eleştirel dinleme becerileri uygulayabilecek,
  • Konuşma: • Farklı durum ve ortamlarda yeni öğrendikleri kelimeleri kullanarak görüş alış-verişi yapabilecek, • Tartışma ve uzlaşma becerileri sergileyebilecek, • Uygun başlangıç, geçiş ve bitiş ifadelerini kullanarak (iş ile ilgili) konuşmaları başlatıp sürdürebilecek, • Yazılı ve sesli metinlerin özünü ve ayrıntılarını anlayıp uygun bir şekilde yanıt verebilecek ve var olan bilgileri ile ilişki kurarak örnekleme yapabilecek, • (İş projesi için) kısa sunumlar yaparak sunum becerilerini sergileyebilecek, • Bir iş fikrini çeşitli görsel yöntemler aracılığıyla üçüncü şahıslara tanıtabileceklerdir.
Dersin İçeriği Daha gelişmiş iş ortamı becerileri: toplantı düzenleme, çeşitli kültürel ortamlarda iletişim tekniklerini geliştirme, hatalar ile baş etme ve özür dileme, çeşitli ortamlarda iletişim biçimleri ve tanıtımla ile ilgili konularda bilgi sahibi olma, çeşitli sözel sunumlar hazırlayıp sunma ve iş ile ilişkili e-posta yazma

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 Ünite 1: Management Styles
3 ÜNİTE 1: Management Styles
4 ÜNİTE 2: Team Building
5 ÜNİTE 3: Public Speaking and Business Presentation
6 UNIT 3: Public Speaking and Business Presentation
7 UNIT 4: Setting up a New Business
8 UNIT 4: Setting up a New Business
9 ÜNİTE 5: Customer Service & Relationships
10 ÜNİTE 5: Customer Service & Relationships
11 ÜNİTE 4: Customer Service & Relationship
12 ÜNİTE 5: Professional Develeopment
13 ÜNİTE 6: Crisis Management
14 SUNUM
15 SUNUM
16 GENEL TEKRAR

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Nearpod Digital Platform
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 20
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. X
2 Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
3 Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. X
4 Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. X
5 Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. X
6 Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. X
7 Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. X
8 Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. X
9 Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. X
10 İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. X
11 Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. X
12 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama 1 4 4
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 4 4
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 75