AKTS - Tasarımda Gerçeklik ve Düşler
Tasarımda Gerçeklik ve Düşler (MMR513) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımda Gerçeklik ve Düşler | MMR513 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tasarım ürünü, mimari, iç mekânlar ve sanatsal yapıtların temsil ettiği biçim ve düşünce arasındaki bağın sorgulanması amaçlanır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarımın temsil ediş olarak, doğal olmayan ve düşsel bir varoluş olarak algılandığı ortamın etmenlerinin araştırılması; tasarımın oluşturduğu kimlik, ortaya koyduğu iletişim biçimi ve tasarım arasındaki ilişki; tasarım ürünü, ana tema, iletişim, gelişen ortam ve ortamın etkenleri; işlev ve temsiliyet arasındaki ilişkinin gerçekliği, görüntüye yan |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Konular hakkında ön bilgi toplama |
2 | Gerçeklik Algılaması | Sunuma hazırlanma |
3 | Kopya ve Taklit | Sunuma hazırlanma |
4 | Jacque Fresco ve Venüs Projesi | Sunuma hazırlanma |
5 | Simülasyon, Simulark, Hiper-gerçeklik | Kitap İle İlgili Tartışma |
6 | Tüketim Toplumu ve Popüler Kültür | Kitap ile İlgili Tartışma |
7 | Estetik Beğeni | Kitap ile İlgili Tartışma |
8 | Yaratıcılık | Kitap ile İlgili Tartışma |
9 | Sanatta Gerçeklik | Kitap ile İlgili Tartışma |
10 | Örnekler Üzerinde Tartışmalar | Sunuma Hazırlanma |
11 | Makale Sunumu ve Tartışmaları | Sunum ve Tartışma |
12 | Temsilin Günümüzdeki Mimari Biçimlenmedeki Kullanımı | Sunum ve Tartışma |
13 | Ütopya, Parodi, İroni | Sunum ve Tartışma |
14 | Tasarım ve Sanat Eseri İncelemeleri | Sunum ve Tartışma |
15 | Tasarım ve Sanat Eseri İncelemeleri | Sunum ve Tartışma |
16 | Genel Sınav / Sunum | Sunum ve Tartışma |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ANDREASEN, Nancy. (2005). Yaratıcı Beyin. Ankara: Arkadaş Yayınevi. |
---|---|
2. AYDINLI, Semra. (2002). “Epistemolojik Açıdan Mekân Yorumu.” Der.: Ayşe Şentürer. Mimarlık ve Felsefe. İstanbul: YEM Yayın. s:40-51. | |
4. BAUDRILLARD, Jean. (1998). Simularklar ve Simülasyon. İzmir: Dokuz Eylül Yayıncılık. | |
Diğer Kaynaklar | 4. Kahraman, H. B. (2005). Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve Öteleri. İstanbul: Agora Kitağlığı. |
5. Maisero, R. (2006). Mimaride Estetik. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. | |
6. Tarlacı, S. (2016). Schrödinger’in Kedisi Neden Şizofren Oldu?. İstanbul: Destek Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | 1 | 40 |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 125 |