AKTS - Kentsel Tasarım
Kentsel Tasarım (MMR618) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel Tasarım | MMR618 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kentle ilgili farkındalık düzeyini arttırırken kentin gelişimini yorumlayabilme becerisini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Okumalar ve örnekler üzerinden, Dünya?da ve Türkiye?de kent ve kentsel tasarım alanındaki gelişmeler ile toplumsal mekanın tarihsel olarak oluşumu ve dönüşümlerinin kültürel, sosyal, politik ve ekonomik anlamda karşılaştırılması ve tartışılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. | |
2 | Kent ve kentsel tasarımın tanımı, amacı, anlamı ve kentsel tasarım süreci (aşamaları) | |
3 | Lynch’in kimlik, okunaklılık (legibility) gibi kavramlarının ve kent bileşenleri (kenti oluşturan elemanlar ve mekânlar) irdelenmesi. | |
4 | Birinci ödevin konusunun belirlenmesi. Dünyada kentsel tasarım yaklaşımları ve örnekleri. | |
5 | Türkiye’de kentsel tasarım yaklaşımları ve örnekleri. | |
6 | 1920-1960 Ankara’nın kentsel gelişim süreci. | |
7 | Birinci ödevin teslimi ve sunumu. İkinci ödevin belirlenmesi. | |
8 | 1960-1990 Ankara’nın kentsel gelişim süreci | |
9 | 1990’dan günümüze Ankara’nın kentsel gelişim süreci | |
10 | İkinci ödevin teslimi ve sunumu. Üçüncü ödevin konusunun belirlenmesi. | |
11 | Kent ve kamusal alan ilişkisi, kamusal alanların kentteki rolünün tartışılması. | |
12 | Kentsel tasarım projesi örnekleri üzerine tartışma. | |
13 | Üçüncü ödevin teslimi ve sunumu. | |
14 | Kentsel mekân algısı | |
15 | Kentsel tasarımın mimarlık ve planlama arasındaki konumu | |
16 | Tartışma |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. 1. Anderson, S. (ed.). (1978) On Streets. Cambridge: MIT Press. |
---|---|
2. 2. Çelik, Z., Favro, D. ve Ingersoll, R. (2007) Şehirler ve Sokaklar (çev. Altınok, B.) İstanbul: Kitap Yayınevi. | |
3. 3. Gehl, J. (1987) Life between Buildings: Using Public Space. New York: Van Noostrand Reinhold Company. | |
5. 5. Mumford, L. (1961). The City in History: Its Origins, Its Transformations, and Its Prospects. New York, Harcourt, Brace & World. | |
6. 6. Nasar, J. L. (1998) The Evaluative Image of the City. Thousand Oaks: Sage Publications. | |
Ders Kitabı | 4. 4. Krier, R. (1979) Urban Space. London: Academy Editions. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 45 |
Sunum | 3 | 45 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |