AKTS - Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Araştırması
Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Araştırması (MMR661) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Araştırması | MMR661 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tarihi yapıların koruma ve restorasyon uygulamalarında çağdaş koruma anlayışı çerçevesinde kullanılan yöntemlerin aktarılması, tarihi yapıların araştırılması, korunması ve restitüsyon projesi hazırlanması öncesi izlenecek bilimsel yöntemlerin öğretilmesi; restorasyon uygulaması geçirmiş tarihi yapıların projelendirme-uygulama sürecinin araştırılarak irdelenmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Doktora tezine ilişkin bir konu ile ilgili kaynakların, hukuksal statünün, ve ilgili kurumlardaki arşiv belgelerinin (harita, gravür, fotoğraf, olası restorasyon projeleri v.b.) araştırılması; elde edilenlerin incelenmesi sonucu edinilen bilgilere dayalı bir sentez oluşturulması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi | Konular hakkında ön bilgi toplama |
2 | Koruma Kavramı, Koruma Anlayışının Tarihi ve Kuramsal Temeli | |
3 | Tarihi Çevre Koruma Anlayışı/ Kültür Varlıklarının Korunması ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Örgütlenmeler, Yasalar ve Koruma | |
4 | Tarihi Çevre Koruma Anlayışı/ Kültür Varlıklarının Korunması ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Örgütlenmeler, Yasalar ve Koruma | |
5 | Restorasyon Öncesinde Yapılan Çalışmalar; Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon Projesi Hazırlama Esasları, Süreci | |
6 | Restitüsyon Araştırmalarında Yöntemler | |
7 | Restitüsyon Araştırmalarında Yöntemler | |
8 | Restitüsyon Araştırmalarında Yöntemler | |
9 | Tarihi Çevre ve Yapı Araştırmaları | |
10 | Tarihi Çevre ve Yapı Araştırmaları | |
11 | Tarihi Çevre ve Yapı Araştırmaları | |
12 | Sunum-Kritik | |
13 | Sunum ve Kritikler | Konu İle İlgili Tartışma |
14 | Araştırma sonuçlarının değerlendirmesi | |
15 | Araştırma sonuçlarının değerlendirmesi | |
16 | Araştırma sonuçlarının değerlendirmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. 1- Emre Madran-Nimet Özgönül, Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Ankara 2005. |
---|---|
2. 2- Zeynep Ahunbay, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul 1996. | |
3. 3- Emre Madran, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Kültür Varlıklarının Korunmasına İlişkin Tutumlar ve Düzenlemeler, Ankara 2002. | |
4. 4- Cengiz Bektaş, Koruma, Onarım, İstanbul 2001. | |
5. 5- Turan Karakaş, Taşınır ve Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, Ankara 1997. | |
6. 6- ICOMOS, Guide toRecordingHistoricBuildings, Cambridge 1990. | |
7. 7- N.Tyler, Ted J. Ligibel, and I R. Tyler. Historic Preservation: An Introduction to its History, Principles and Practice. New York: W.W. Norton & Company, 2009. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | 1 | 20 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 1 | 12 | 12 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |