AKTS - Konut ve Kültür İlişkisi
Konut ve Kültür İlişkisi (MMR515) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Konut ve Kültür İlişkisi | MMR515 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Maddi pratikler üzerinden kültürün toplumsal değişim ve gündelik yaşam sürecindeki etkileşim alanlarını tartışmak, kültür üzerinden mekân okuması yapmak. Kültürün konut mekânlarındaki ve konutun kültür üzerindeki diyalektik etkileşimini irdelemek. Kültür yorumlanması temelinde konut-kimlik-erk üçgenini sorgulamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kitap / makale okumaları ve kullanıcı profilleri farklı olan değişik niteliklerdeki konutlarda (gecekondular, kapalı konut yerleşimleri, yüksek apartmanlar gibi) kullanıcılar üzerinden yapılan araştırmalarla konut-kültür ve kimlik ilişkisinin sorgulanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. Dersin amacı ve yöntemi hakkında bilgi ve okuma listesi verilmesi. | Kaynaklara ulaşma, ders kapsamını özümseme |
2 | Konut-ev-aidiyet kavramları | Okuma |
3 | Kültür-gündelik yaşam-maddi pratikler | Okuma |
4 | Okumalar üzerinden tartışma | Okuma |
5 | Toplumsal değişim temelinde konutun kültürel ve ideolojik işlevi | Okuma, sunum hazırlığı |
6 | Konut-etnografik çalışmalar/araştırma | Okuma, sunum hazırlığı |
7 | Okumalar üzerinden tartışma | Okuma |
8 | Konut-Kimlik-Erk | Okuma |
9 | Okumalar üzerinden tartışma | Okuma |
10 | Ara Sınav Sunumları | Sunum Hazırlığı |
11 | Kültürel değişim ve konutta mekânsal organizasyon, değişim ve dönüşüm | Okuma |
12 | Okumalar üzerinden tartışma | Okuma |
13 | Gündelik yaşamda kapalı konut-rezidans | Okuma |
14 | Gündelik yaşamda gecekondu-kentsel dönüşüm | Okuma |
15 | Okumalar üzerinden tartışma | Sunum Hazırlığı |
16 | Final sunumları | Sunum Hazırlığı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Terry Eagleton, Kültür Yorumları, Ayrıntı Yay. |
---|---|
2. Mark, Gottiener, Postmodern Göstergeler, Maddi Kültür Ve Postmodern | |
3. De Certeau, Michel, (Çev. Lale Arslan Özcan), Gündelik Hayatın Keşfi-I, Dost, | |
4. Lefebvre, Henri, Gündelik Hayatın Eleştirisi, Sel Yay., İst., 2010 | |
5. Simmel, George, Modern Kültürde Çatışma, İletişim Yay., İst., 2012 | |
6. Rapoport, Amos, Kültür Mimarlık Tasarım, Yapı. Yay., İst., 2004 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 4 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 15 | 15 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 83 |