AKTS - Mimarlık Tarihi ve Kuramı II
Mimarlık Tarihi ve Kuramı II (MMR614) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlık Tarihi ve Kuramı II | MMR614 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Mimarlık tarihi araştırmalarını sosyal ve kültürel anlamda teorik olarak geliştirmek. Mimarlığın dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini okumalar ve seminerlerle birlikte doğru şekilde kavrama. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bilişsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel bağlamda mimarlık bilgisi ve bir başlangıç aşaması olarak öncül mimarlar ve manifestolar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin konusu hakkında bilgilendirme ve referans listesinin verilmesi | |
2 | Dersin içeriği ve konular hakkında genel bilgilendirme | |
3 | Ödev, sunum için hazırlık | |
4 | Okumalar | |
5 | Okumalar | |
6 | İngiltere ve İskandinavya’da Modern Mimari ve Rus Konstrüktivizm | |
7 | Ödevlerin sunumu | |
8 | Sunumlar üzerinde tartışma | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Uluslararası Üslup, Yerel & Ulusal Mimarlık: Modernite ve Modern Şehir, CIAM Kongresi, Modern Harekete Karşı Eleştiriler | |
11 | Kuzey Amerika’da Modern Mimarlık | |
12 | 1950’ler Avrupasında süreklilikler ve kesintiler Brutalism ve Le Corbusier’in son dönem işleri Formun Serüveni, semantik gelişmeler | |
13 | Neo-tarihselcilik, Avrupa’da Postmodernizm | |
14 | Dekonstrüktivizm, ileri teknoloji mimarlık ve makine estetiği | |
15 | Ödev: Powerpoint Sunumu / Poster Tasarımı | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Benevelo,L., History of Modern Architecture, 1971, |
---|---|
2. Colquhoun, A., Modern Architecture, 2002, | |
3. Doordan, D., 20. Century architecture, 2002. | |
4. Frampton,K., Modern Architecture: A Critical History, 1992., | |
5. Scully,Vincent., Modern Mimarlık,Çevre Yayınları, İstanbul, 1980., | |
6. Tafuri,M., and F.Dal Co Modern Architecture, 1980., |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 10 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 50 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 5 | 15 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 |