AKTSRetorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı

Retorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı (ART288) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Retorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı ART288 Seçmeli Dersler 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Course Assistants
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Retoriğin (Belagat) önemini anlar
  • Motivasyon, ikna etme, yaratıcılık, diksiyon, Retorik (Belagat), vb. kavramların nasıl kullanılması gerektiğini kavrar.
  • Toplulukları ikna edici yöntemleri kullanmayı öğrenir.
Dersin İçeriği Düşünce ve görüşleri en iyi, en etkili ve en doğru bir biçimde ifade etme, etkili konuşma ve toplulukları ikna etme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Retorik Nedir?
2 Retoriğin unsurları
3 Etos – Logos – Pathos – Kairos
4 Diyalektik
5 Retorik ve Diyalektik Arasındaki Farklılıklar
6 Retorik ve Büyük Kitleler
7 Diyalektik ve Birey
8 Retoriğin İlk Çağ Felsefesindeki Yeri
9 Aristoteles, Aristoteles’in Retorik Anlayışı
10 Aristoteles’in Retorik Eseri POETİKA
11 Poetika ’nın Niteliği ve Tanımı
12 Atatürk ve Nutuk
13 Konuşma ve Sunum Teknikleri
14 İyi Bir Konuşmacı Olabilmek İçin Uyulması Gereken Kurallar
15 Uygulamalı Sunum Çalışmaları
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Aristoteles, Politika, Remzi Kitabevi, 2000.
2. Atatürk Mustafa Kemal, Nutuk, Karanfil Yayınları, 2015.
3. Duman M.Akif, Platon’un Retorik Anlayışı, Litera Yayınevi, 2015.
4. Meyer Michel, Retorik, Dost yayınları, 2009.
5. Şanlı Halise Karaaslan, Hasan Ali Yücel Konuşmaları Ulusal Kimlik İnşası ve Politik Retorik, Ankara Üniversitesi Yayınevi, 2012.
6. Şenbay Nüzhet, Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, 2008.
7. Selen Nevin, Söz Söyleme Sanatının Tarihsel Gelişimi (makale), Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, Ankara Üniversitesi Basımevi, sayı:1-4, 1971.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 10 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 10
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 29 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 10 2 20
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 2 2
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100