AKTSAtatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (İngilizce)

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (İngilizce) (HIST111) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (İngilizce) HIST111 1. Dönem 2 0 0 2 2
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Günseli Gümüşel
Course Assistants
Dersin Amacı ÜLKEMİZİN GEÇMİŞİ, BUGÜNÜ VE GELECEĞİ ARASINDA BAĞ KURMAK; TARİHSEL OLAYLAR ARASINDAKİ İLİŞKİYİ ANLAMAK; DERSİN KAPSAMINDAKİ DÖNEMDE YAŞANAN OLAYLARI VE GELİŞMELERİ DEĞERLENDİRMEK ÜZERE TÜRK TARİHİNİN KARAKTERİNİ ANLAMAK; ÖĞRENCİLERİN KİŞİSEL VE/VEYA AKADEMİK GELİŞİM SÜREÇLERİNE BİLİNÇ KAZANDIRMAK; TARİHSEL OLAYLARI SEBEP- SONUÇ İLİŞKİSİ İÇİNDE ANALİZ ETMEK; GENEL TARTIŞMALARA KATILMAK İÇİN TARİHİ MESELELERE YÖNELİK FARKINDALIK OLUŞTURMAK; TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NİN TARİHİ MİRASI HAKKINDA BİR GÖRÜŞ OLUŞTURMAK; TÜRKİYE’NİN VE DİĞER ÜLKELERİN TARİHSEL OLAYLARI VE SÖZ KONUSU OLAYLARIN ETKİLERİ HAKKINDA KARŞILAŞTIRMA YAPMAK; ÖZELLİKLE KÜRESELLEŞME VE GÜNCEL POLİTİK AKIMLARIN ARKA PLANLARINI ANLAMAK İÇİN TARİHSEL OLAYLARI GEÇERLİ VE GERÇEKLERE ODAKLI OLARAK DEĞERLENDİRMEK
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • TÜRKİYE CUMHURİYETİ VE MODERN TÜRKİYE TARİHİ HAKKINDA ATATÜRK İLKE VE İNKILAPLARI’NI DA DETAYLI OLARAK KAPSAYACAK ŞEKİLDE BİR BİLİNÇ KAZANMALARI
  • TÜRKLERİN ZENGİN BİR TARİH MİRASINA SAHİP OLDUKLARINA DAİR FARKINDALIK KAZANMALARI
  • TARİHİ OLAYLAR İLE BAĞLANTI KURARAK GÜNCEL SORUNLARI VE BUNLARIN KÖKENLERİNİ ANALİZ ETME YETENEĞİ KAZANMALARI
  • DERSTE KAZANDIKLARI BİLİNCİ AKADEMİK VE/VEYA KİŞİSEL HAYATLARINDA KULLANMALARI
  • DERS BOYUNCA VERİLEN BİLGİLERİ DEĞERLENDİRME YETENEĞİ
  • DERSLE İLGİLİ KONULARI TANIMLAYABİLMELERİ VE ÇÖZÜMLEME YAPABİLMELERİ
  • PROFESYONEL VE AHLAKİ SORUMLULUKLARINI ANLAYABİLMELERİ
  • GÜNCEL MESELELERLE İLGİLİ BİLİNÇ/BİLGİ KAZANABİLMELERİ
  • HAYATLARI BOYUNCA TARİH BİLİNCİNE SAHİP OLMALARI GEREKLİLİĞİNİ KAVRAYABİLMELERİ
Dersin İçeriği Fransız İhtilali; Osmanlı Devletinin yapısı ve jeopolitik konumu, çöküş nedenleri; Batılılaşma hareketleri ve I. Meşrutiyet; II. Meşrutiyet; Trablusgarp ve Balkan savaşları; I. Dünya Savaşı; Kurtuluş Savaşı öncesi dönemi, kongreler, Misak-ı Milli ve TBMM`nin açılışı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: TARİH, TARİH BİLİMİ VE OSMANLI-TÜRKİYE TARİHİNE YÖNELİK YENİ YAKLAŞIMLAR Belirlenen okumalar
2 MODERNLEŞME VE TOPLUMSAL DÖNÜŞÜMLER: 18. YÜZYILIN SONUNDA VE 19. YÜZYILIN BAŞINDA OSMANLI İMPARATORLUĞU Belirlenen okumalar
3 TANZİMAT DÖNEMİ: İMPARATORLUK DEVLETİNİN SİYASASI VE YENİDEN YAPILANDIRILMASI I Belirlenen okumalar
4 İMPARATORLUK DEVLETİNİN SİYASASI VE YENİDEN YAPILANDIRILMASI II BELİRLENEN OKUMALAR
5 İMPARATORLUK ÇAĞI’NDA OSMANLI İMPARATORLUĞU Belirlenen okumalar
6 19. YÜZYIL OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN POLİTİK EKONOMİSİ Belirlenen okumalar
7 II. ABDÜLHAMİD DÖNEMİ’NİN SOSYAL VE SİYASAL YAPISI Belirlenen okumalar
8 Ara sınav dönemi
9 JÖN TÜRK DEVRİMİ VE ETKİLERİ Belirlenen okumalar
10 I. DÜNYA SAVAŞI VE TÜRK MİLLİ BAĞIMSIZLIK MÜCADELESİ BELİRLENEN OKUMALAR
11 1920LER: EKONOMİ VE SİYASET Belirlenen okumalar
12 ANAYASAL DÖNEMDEN CUMHURİYET DÖNEMİNE TOPLUMSAL VE KÜLTÜREL DÖNÜŞÜMLER Belirlenen okumalar
13 BÜYÜK SAVAŞ’TAN SONRA DÜNYAYA GENEL BİR BAKIŞ I Belirlenen okumalar
14 BÜYÜK SAVAŞ’TAN SONRA DÜNYAYA GENEL BİR BAKIŞ II Belirlenen okumalar
15 KONULARIN TEKRARI
16 Final sınavı dönemi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Nutuk, Mustafa Kemal Atatürk
2. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi İçinde, Erik Jan Zürcher
3. Sanayi Devrimi ve Sonrası, Şevket Pamuk
4. İmparatorluk Çağı, E.J. Hobsbawn
5. Osmanlı‐ Türkiye İktisadi Tarihi, İletişim Yayınları
6. Modern Türkiye’nin Tarihi, Feroz Ahmad
7. Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, Çağlar Keyder
8. Osmanlılar, Halil İnalcık
Diğer Kaynaklar 9. Documents

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 65
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 35
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 65
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve Enerji Sistemleri Mühendisliği disiplinine özgü konular yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım ve malzeme seçim yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Enerji Sistemleri Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistiksel ve bilgisayar yöntemlerini de kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 1. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi 2. Bireysel çalışma becerisi.
7 1. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi 2. En az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 1. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 2. Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 1. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik 2. Yenilikçilik hakkında farkındalık 3. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12 Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 71