AKTS - Peyzaj Mimarlığı İlkeleri
Peyzaj Mimarlığı İlkeleri (ICM355) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Peyzaj Mimarlığı İlkeleri | ICM355 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Peyzaj tasarımının mimarlık ve iç mimarlıktaki öneminin vurgulanması. Yumuşak ve sert peyzaj elemanlarını kullanarak mekan oluşturmak ve peyzaj tasarım sürecini anlamak. Peyzaj tasarımının insan üzerindeki psikolojik ve fiziksel etkilerinin incelenmesi. Türkiye endemik bitkileri hakkında temel bilgilerin verilmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sert ve yumuşak peyzaj elemanlarının mekan oluşturması üzerinde durularak endemik bitkilerin tanıtımı; peyzaj mimarlığının farklı ölçekler ile olan ilişkisi ile birlikte ilkeleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi | İlgili okuma metni |
2 | Peyzaj mimarlığı mesleğinin ve çalışma alanlarının tanıtılması ve peyzaj tasarımı kavramları. | İlgili okuma metni |
3 | Yapısal peyzaj ve bitki materyeli hakkında bilgi ve görsel örneklerin incelenmesi | İlgili okuma metni |
4 | Yapısal peyzaj ve bitki materyeli hakkında bilgi ve görsel örneklerin incelenmesi | İlgili okuma metni |
5 | Temel peyzaj tasarım aşamalarının ve kriterlerinin öğretilmesi + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
6 | Peyzaj tasarım kriterleri ve diğer meslek disiplinleri ile peyzaj mimarlığının etkileşim alanları + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
7 | Dünyadan çağdaş peyzaj tasarımı örnekleri + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
8 | Türkiye’den çağdaş peyzaj tasarımı örnekleri + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
9 | Ara teslim | Ara teslime hazırlık |
10 | Peyzaj tasarım aşamaları ve bitkisel peyzaj materyallerinin kullanılması+ tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
11 | Peyzaj tasarım aşamaları ve bitkisel peyzaj materyallerinin kullanılması+ tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
12 | Peyzaj tasarımında kent mobilyaları kullanımı + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
13 | Peyzaj tasarımında kent mobilyaları kullanımı + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
14 | Peyzaj tasarımında topoğrafyanın kullanılması + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
15 | Peyzaj tasarımında topoğrafyanın kullanılması + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
16 | Final teslim | Final teslime hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Korkut, A: B., Şişman, E. Ve Özyavuz M. (2011) Peyzaj Mimarlığı. İstanbul: Verda |
---|---|
2. Özyavuz, M. (Ed.) Advances in Landscape Architecture. Intech. | |
3. Pamay, B. (1971) Park-Bahçe ve Peyzaj Mimarisi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 10 | 50 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 15 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 13 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 2 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |