AKTS - Kentsel Tasarım İlkeleri
Kentsel Tasarım İlkeleri (ICM353) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel Tasarım İlkeleri | ICM353 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kentsel tasarımı, fonksiyonel ve biçimsel açıdan inceleyerek yaşam kalitesi üzerindeki rolünü ekonomik, sosyal ve kültürel bağlamda kavramak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kentsel tasarımın potansiyel rolünün, kent planlamasından iç mimarlığa kadar uzanan kapsam içinde kavranması; kentsel tasarım ile ilgili elemanların, kavramların ve örneklerin incelenmesi ile tasarım fikirlerinin oluşması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
2 | Kent ve kentsel tasarımın tanımı, amacı, anlamı ve kentsel tasarım süreci (aşamaları) ve alıştırma (zihin/bellek haritası) | Okuma parçası |
3 | Lynch’in okunaklık, kent imgesini/görüntüsünü oluşturmak, yapı ve kimlik, imgelenebilirlik gibi kavramlarının incelenmesi ve alıştırma (zihin/bellek haritası) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
4 | Kentsel tasarım bağlamında insan ve çevre ilişkisinin tanımlanması ve kentsel tasarım ile ilgili genel bir tartışma | Okuma parçası |
5 | Kent imgesi ve bileşenleri (kenti oluşturan elemanlar ve mekanlar) ve sunum | Sunum için hazırlık |
6 | Kent ve kamusal alan ilişkisi, kamusal alanların kentteki rolü ve sunum | Sunum için hazırlık |
7 | Kentsel tasarımda teorik yaklaşımlar | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
8 | Kentin morfolojisi, iç ve dış mekan ilişkisi ve alıştırma (Ankara) ve sunum | Sunum için hazırlık. |
9 | Eskiz çalışması | Sunum için hazırlık |
10 | Kent ütopyaları, peyzaj mimarlığının kentsel tasarımdaki yeri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
11 | İç mimarlığının kentsel tasarımdaki yeri | Sunum için hazırlık |
12 | Kentsel tasarım kavramlarının Ankara örneği üzerinden tartışılması ve sunum | İlgili Ankara Planı’nın bulunması |
13 | Kentsel tasarım kavramlarının Ankara örneği üzerinden tartışılması ve sunum | Ankara Planı ile ilgili önerilen alanın çalışılması |
14 | Kamusal alanda iç dış mekan sürekliliğinin aktarılması, alıştırma ve sunum | Ankara Planı ile ilgili önerilen alanın çalışılması |
15 | Kamusal alanda iç dış mekan sürekliliğinin aktarılması, alıştırma ve sunum | Ankara Planı ile ilgili önerilen alanın çalışılması |
16 | Final Teslim | Finale hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Altman, I. (1989) Public Places and Spaces. New York: Plenum Press. |
---|---|
2. Anderson, S. (ed.). (1978) On Streets. Cambridge: MIT Press. | |
3. Curran, R. J. (1980) Architecture and the Urban Experience. New York: Van Nostrand Reinhold. | |
4. Gehl, J. (1987) Life between Buildings: Using Public Space. New York: Van Noostrand Reinhold Company. | |
5. Krier, R. (1979) Urban Space. London : Academy Editions. | |
6. Lynch, K. (1960) The Image of the City. (Kent İmgesi) Cambridge: Technology Press. | |
7. Moughtin, C. (1992) Urban Design: Street and Square. Oxford: Architectural Press. | |
8. Nasar (1998) The Evaluative Image of the City. Thousand Oaks: Sage Publications. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 9 | 27 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 100 |