AKTS - Mobilya Tarihi
Mobilya Tarihi (ICM371) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilya Tarihi | ICM371 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Farklı mobilya tasarımlarının ortaya çıkışını ve dönüşümünü incelemek; tarihsel süreçte mobilya tasarımlarını etkileyen başlıca olaylar hakkında bilgi sahibi olmak; başlıca tasarımcıları ve tasarımları öğrenmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Farklı dönemlerde mobilya tasarımının gelişim süreci; mobilya tasarımında Sürrealist ve Ekspresyonist yaklaşımlar; organik tasarım; mobilya tasarımında Kitsch, Pop-Art ve Post Modernist yaklaşımlar; Türkiye?de mobilya tasarımı; mobilya tasarımında sürdürülebilir yaklaşımlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin genel içeriği hakkında bilgi verilmesi | Dersin içeriği ile ilgili bilgi edinmek. |
2 | Antik Uygarlıklarda Mobilya: Neolitik dönemde mobilya, Antik Mısır | Okuma |
3 | Antik Yunan ve Roma İmparatorluğu Dönemlerinde Mobilya | Okuma |
4 | Ortaçağda Mobilya, Romanesk ve Gotik | Okuma |
5 | Anadolu ve Uzak Doğuda Mobilya / Sunum konularının verilmesi | Okuma |
6 | Rönesans Dönemi ve Sonrasında Mobilya, Barok, Rokoko | Okuma |
7 | Ara Sınav | Ara Sınava Hazırlık |
8 | Neoklasisizm ve Mobilya, Art Nouveau Akımı | Okuma |
9 | Art Deco Mobilya, Arts & Crafts Akımı | Okuma |
10 | Avrupa’da Modern Dönemde Mobilya: Deutscher Werkbund, Bauhaus, De Stijl | Okuma |
11 | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | Öğrenci Sunumlarına Hazırlık |
12 | Mobilya Tasarımında Sürrealist ve Ekspresyonist Yaklaşımlar, Organik Tasarım | Okuma |
13 | Mobilya Tasarımında Kitsch, Pop-Art ve Post Modernist Yaklaşımlar | Okuma |
14 | Türkiye’de Mobilya Tasarımı | Okuma |
15 | Mobilya Tasarımında Sürdürülebilir Yaklaşımlar | Okuma |
16 | Final Sınavı | Final Sınavına Hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Blakemore, R. G. (2006). History of interior design & furniture : from ancient Egypt to nineteenth-century Europe. Hoboken, N.J. : J. Wiley & Sons, c2006. |
---|---|
2. Hinchman, M. (2009). History of furniture : a global view. New York : Fairchild Books, 2009. | |
3. Mang, K. (1979). History of modern furniture. New York : H.N. Abrams, 1979, c1978 | |
4. Miller, J. (2005). Furniture : world styles from classical to contemporary. London : Dorling Kindersley, 2005. | |
5. Smith, E. (1985). Furniture: A Concise History (World of Art). Thames and Hudson |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | |||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 100 |