AKTS - Tarihi Mekanların Analizi
Tarihi Mekanların Analizi (MMR444) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi Mekanların Analizi | MMR444 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MMR 122 - Mimarlık Tarihi I , MMR 223 - Mimarlık Tarihi II |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tarihi mekanların oluşum, gelişim süreçlerini, şehrin fiziksel yapısı ile ilişkisini tanımak; Mimarlık ve sanat tarihi açısından incelemek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Antik dönem, Avrupa ve Türk- İslam dünyasından seçilen tarihi mekanların gelişimi; yapıların işlevlerinin mekana yansımasını aydınlatan kuramsal bilgiler; konut ve yerleşimlerin sosyal ve coğrafi etmenlerle birlikte gelişimi;seçilen yapıların siyasi, sosyo-kültürel, doğal etkenler ile şehir tarihi, mimari ve sanat tarihi açılarından mimari özellik |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgi | |
2 | Seçilen konularla ilgili kuramsal bilgi | |
3 | Seçilen konularla ilgili kuramsal bilgi | |
4 | Anadolu Uygarlıkları | |
5 | Helenistik Dönem | |
6 | Roma Dönemi –Bizans | |
7 | Anadolu Selçukluları | |
8 | Osmanlı Dönemi | |
9 | Geç Osmanlı-Erken Cumhuriyet Dönemi | |
10 | Avrupa’dan Örnekler | |
11 | Avrupa’dan Örnekler | |
12 | Sunum ve Tartışma | |
13 | Sunum ve Tartışma | |
14 | Sunum ve Tartışma |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ASLANAPA, O., Türk Sanatı Tarihi, İstanbul 1984. |
---|---|
2. ÇAĞLAR, A. (ed.), Topkapı Palace, İstanbul 2000. | |
3. EIGL, K., HUBMANN, F., BRANDSTÄTTER, C., Schönbrunn. Ein Schloß und seine Welt, Molden, Wien 1982. | |
4. İNALCIK, H. – RENDA, Günsel (ed.) Osmanlı Uygarlığı 1-2, Ankara 2002. | |
5. KUBAN, D. (ed.), Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, İstanbul 2002. | |
6. KUBAN, D., Osmanlı Mimarisi, İstanbul 2007. | |
7. NECİPOĞLU, G., Architecture, Ceremonial, and Power - The Topkapi Palace in the Fifteenth and Sixteenth Centuries, New York 1991. | |
8. PEKER, A.U. – BİLİCİ, K. (ed.) .) Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi Uygarlığı II, Ankara 2006. | |
9. SÖZEN, M., Devletin Evi Saray, İstanbul 1991. | |
10. ÜLGEN, A., Boğaziçi Sarayları, İstanbul 1997. | |
11. OCAK, A. Y. (ed.) Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi Uygarlığı I, Ankara 2006. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | |||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 7 | 1 | 7 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 |