AKTS - Sanat Yapıtları Analizi
Sanat Yapıtları Analizi (ICM473) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Yapıtları Analizi | ICM473 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Farklı dönem ve coğrafyalardan, farklı kültürlere ait sanatçıları ve sanat eserlerini tanımak; tarihsel süreçte sanat eserlerini etkileyen başlıca olaylar hakkında bilgi sahibi olmak; sanat eserlerini tanımlama, analiz etme ve eleştirel düşünebilme becerisini kazanmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sanat ve sanatçı kavramları; ikonoloji kavramı; Paleolitik ve Neolitik dönem sanatı; Antik Çağ uygarlıklarında sanat; Orta Çağ döneminde sanat; Rönesans döneminden Modern Döneme sanat konuları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin genel içeriği hakkında bilgi verilmesi | Ders hakkında bilgi edinme |
2 | Paleolitik ve Neolitik Dönem Sanatı | Okuma |
3 | Antik Çağ Uygarlıklarında Sanat I: Eski Mısır, Sümerler, Girit Uygarlığı , Akad İmparatorluğu, İndus Vadisi Uygarlığı, Eski Çin Hanedanlıkları | Okuma |
4 | Antik Çağ Uygarlıklarında Sanat II: Babil İmparatorluğu, Asurlular, Maya Uygarlığı, Hititler, Miken Uygarlığı, Frigler, Fenikeliler | Okuma |
5 | Anadolu Medeniyetleri Müzesi Gezisi | Okuma |
6 | Antik Çağ Uygarlıklarında Sanat III: Etrüskler, Antik Yunan | Okuma |
7 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık |
8 | Antik Çağ Uygarlıklarında Sanat IV: Roma İmparatorluğu Döneminde Sanat | Okuma |
9 | Orta Çağ Döneminde Sanat I: Bizans İmparatorluğu, Sasani İmparatorluğu | Okuma |
10 | Orta Çağ Döneminde Sanat II: Büyük Selçuklu İmparatorluğu, Emevîler, Abbâsîler, Fatımi Devleti, Aztekler | Okuma |
11 | Orta Çağ Döneminde Sanat III: Romanesk, Gotik Sanatı | Okuma |
12 | Öğrenci Sunumları | Sunumlara hazırlık |
13 | Rönesans Döneminden Modern Döneme Sanat I: Barok, Rokoko | Okuma |
14 | Rönesans Döneminden Modern Döneme Sanat II: Osmanlı İmparatorluğunda Sanat, Oryantalizm | Okuma |
15 | Rönesans Döneminden Modern Döneme Sanat III: Maniyerizm, İzlenimcilik, Dışavurumculuk | Okuma |
16 | Final Sınavı | Final sınavına hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 3. Bazin, G., & Hilav, S. (n.d). Sanat tarihi : sanatın ilk örneklerinden günümüze. İstanbul: Kabalcı, 2015. |
---|---|
4. Gombrich, E. 1. (Ernst Hans), 1909-, Erduran, E., & Erduran, Ö. (1999). Sanatın öyküsü. İstanbul : Remzi Kitabevi, 1999. | |
5. Turani, A. (1992). Dünya sanat tarihi. İstanbul : Remzi Kitabevi, 1992. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | |||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 7 | 7 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 52 |