AKTS - İş Hayatına Hazırlık

İş Hayatına Hazırlık (HUM112) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İş Hayatına Hazırlık HUM112 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Üniversite sonrası iş hayatına atılacak olan mezunların, iş hayatında izleyecekleri yolu öğretmek. İş hayatında gerekli olan davranış tarzı, tutum, saygı, nezaket temeli ile zaman yönetimi, çalışma yönetimini açıklamak. Çalışma hayatına yeni atılacak mezunlara, kariyer planlaması ile ilgili vizyon vermek ve kişinin kendine uygun planlama yapmasına yardımcı olmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.İş hayatında insan davranışları konusunda bir anlayışa sahip olmaları ve saygılı bir bakış açısı geliştirmeleri beklenir. 2.Derste, farklı kişilik yapılarındaki bireylerin iş hayatında kendilerini geliştirmeleri ve bu kişilerin arasındaki ilişki ve etkileşimlere ilişkin bir anlayış ile iş hayatında başarı, istikrar ve süreklilik geliştirilmeye çalışır. 3.Ön yazı ve özgeçmiş hazırlama becerisi edinir. 4.Mülakatlara nasıl hazırlanması gerektiğini ve bu süreçte ne yapması gerektiğini kavrar. 5.İş etiği ve profesyonel olabilme hakkında bilgi sahibi olur. 6.İş yaşamında var olan eski nesil ile yeni neslin çalışma teknikleri ve farklılıklarını bilir, yeni neslin iş yaşamına uyumu konusunda çalışır. 7.İş hayatında bağımlılık konusunda bilgi sahibi olur, sosyal medya/telefon vb.. konularının iş hayatında nasıl olması gerektiği hususunu kavrar. 8.İş yaşamında dilekçe başta olmak üzere, yazma becerisi edinir. 9.Farklı çalışma teknikleri ile iş yaşamında başarılı olabilme konusunda eğitilir. Eğitimin sürekliliği hususunda örneklerle bilgi sahibi olur. 10.İş yaşamında kariyer planlaması konusunda vizyon sahibi olur.
Dersin İçeriği Görgü, nezaket ve zarafet ile selamlaşma; kişilik yapıları ve beden dili, gülümseme; iş hayatına giriş şekli; kapak yazısı, özgeçmiş (CV) hazırlama ve mülakat teknikleri; iyi insan olma kavramı: etik davranış ve etik düşünce; yeni neslin iş hayatında davranış biçimi; zaman yönetimi ve önemi; iş yaşamında bağımlılık, iş hayatında sınırlar, iş hayatında zorluklar; iş hayatında çalışma teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Görgü, nezaket, zarafet, selamlaşma, kendini tanıtma (Görsel malzeme ile destekli). İlgili Kaynaklar
2 İş hayatı: Gerçek hayata hoş geldiniz. Meslek seçmek, hayat biçimini seçmektir. İlgi ve yetenek arasındaki fark. Sıfat çalışması. İlgili Kaynaklar
3 İş hayatına başlamadan çalışılması gereken dosya. Hepimiz farklıyız: Kişilik yapıları ve beden dili. Gülümseme ile iletişim. İlgili Kaynaklar
4 İş hayatına giriş yolu: Kapak yazısı ve özgeçmiş (CV) hazırlamak. İlgili Kaynaklar
5 İş hayatına giriş yolu: Kapak yazısı ve özgeçmiş (CV) hazırlamak. İlgili Kaynaklar
6 7 farklı türde mülakat teknikleri. İlgili Kaynaklar
7 İş hayatında etik davranışlar: İş hayatında “temiz” ve “iyi” insan olmak. İlgili Kaynaklar
8 Ara sınav Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular
9 İş hayatında yeni nesil davranış biçimleri, tecrübeye saygı. Analog insan/ dijital insan. İlgili Kaynaklar
10 İş hayatında zaman yönetimi ve bağımlılık. Sosyal medya/internet/telefon kullanımı (Görsel malzeme ile destekli). İlgili Kaynaklar
11 İş hayatında konuşulması uygun olmayan konular. Kişilerin sınırları, yetki ve sorumluluk dengesi. İlgili Kaynaklar
12 İş hayatında dilekçe yazabilmek. İleti (e-mail) gerçeği (Yalnızca elektronik posta değil, aynı zamanda "belge postası"). İlgili Kaynaklar
13 İş hayatında hep iyi şeyler olmayacak: Olgunlaşma sürecine giriş. İş hayatında olumsuzluklar, zorluklar, cezalandırma ve mobbing. İlgili Kaynaklar
14 İş hayatında çalışma teknikleri/ akıllı teknik. Erasmus ve benzeri programların getirisi ile yeni mesleklerin uyumu. İlgili Kaynaklar
15 İş hayatında beklenti yönetimi ve eğitimin sürekliliği. İş hayatının, 100 metre koşusu değil bir maraton olduğu gerçeği. İlgili Kaynaklar
16 Genel Sınav Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. 1. Uygur Alper, Yemeğe Kurt Gibi Saldırılır mı?, Birinci Baskı 2010, Yapı Kredi Yayınları.
2. Giblin Less, İnsan İlişkilerinde Ustalık, Birinci Baskı 1998, Sistem Yayıncılık.
3. Litteuer Florence, Kişiliğinizi Tanıyın, Birinci Baskı 1995, Sistem Yayıncılık.
4. Carnegie Dale, Etkili ve Güzel Konuşma Tekniği, Birinci Baskı 1994, Deniz Yayınevi.
5. Carnegie Dale, Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı, Birinci Baskı 1995, Sistem Yayıncılık.
6. Robbins Anthony, Bir Dosttan Pusulalar, Birinci Baskı 1996, İnkılap Kitapevi.
7. Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Sekizinci Baskı 1994, Remzi Kitabevi.
Diğer Kaynaklar 8. Konu ille ilgili diğer güncel bilimsel yayınlar.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 100