AKTS - İş Hayatına Hazırlık
İş Hayatına Hazırlık (HUM112) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Hayatına Hazırlık | HUM112 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Üniversite sonrası iş hayatına atılacak olan mezunların, iş hayatında izleyecekleri yolu öğretmek. İş hayatında gerekli olan davranış tarzı, tutum, saygı, nezaket temeli ile zaman yönetimi, çalışma yönetimini açıklamak. Çalışma hayatına yeni atılacak mezunlara, kariyer planlaması ile ilgili vizyon vermek ve kişinin kendine uygun planlama yapmasına yardımcı olmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Görgü, nezaket ve zarafet ile selamlaşma; kişilik yapıları ve beden dili, gülümseme; iş hayatına giriş şekli; kapak yazısı, özgeçmiş (CV) hazırlama ve mülakat teknikleri; iyi insan olma kavramı: etik davranış ve etik düşünce; yeni neslin iş hayatında davranış biçimi; zaman yönetimi ve önemi; iş yaşamında bağımlılık, iş hayatında sınırlar, iş hayatında zorluklar; iş hayatında çalışma teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görgü, nezaket, zarafet, selamlaşma, kendini tanıtma (Görsel malzeme ile destekli). | İlgili Kaynaklar |
2 | İş hayatı: Gerçek hayata hoş geldiniz. Meslek seçmek, hayat biçimini seçmektir. İlgi ve yetenek arasındaki fark. Sıfat çalışması. | İlgili Kaynaklar |
3 | İş hayatına başlamadan çalışılması gereken dosya. Hepimiz farklıyız: Kişilik yapıları ve beden dili. Gülümseme ile iletişim. | İlgili Kaynaklar |
4 | İş hayatına giriş yolu: Kapak yazısı ve özgeçmiş (CV) hazırlamak. | İlgili Kaynaklar |
5 | İş hayatına giriş yolu: Kapak yazısı ve özgeçmiş (CV) hazırlamak. | İlgili Kaynaklar |
6 | 7 farklı türde mülakat teknikleri. | İlgili Kaynaklar |
7 | İş hayatında etik davranışlar: İş hayatında “temiz” ve “iyi” insan olmak. | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
9 | İş hayatında yeni nesil davranış biçimleri, tecrübeye saygı. Analog insan/ dijital insan. | İlgili Kaynaklar |
10 | İş hayatında zaman yönetimi ve bağımlılık. Sosyal medya/internet/telefon kullanımı (Görsel malzeme ile destekli). | İlgili Kaynaklar |
11 | İş hayatında konuşulması uygun olmayan konular. Kişilerin sınırları, yetki ve sorumluluk dengesi. | İlgili Kaynaklar |
12 | İş hayatında dilekçe yazabilmek. İleti (e-mail) gerçeği (Yalnızca elektronik posta değil, aynı zamanda "belge postası"). | İlgili Kaynaklar |
13 | İş hayatında hep iyi şeyler olmayacak: Olgunlaşma sürecine giriş. İş hayatında olumsuzluklar, zorluklar, cezalandırma ve mobbing. | İlgili Kaynaklar |
14 | İş hayatında çalışma teknikleri/ akıllı teknik. Erasmus ve benzeri programların getirisi ile yeni mesleklerin uyumu. | İlgili Kaynaklar |
15 | İş hayatında beklenti yönetimi ve eğitimin sürekliliği. İş hayatının, 100 metre koşusu değil bir maraton olduğu gerçeği. | İlgili Kaynaklar |
16 | Genel Sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. 1. Uygur Alper, Yemeğe Kurt Gibi Saldırılır mı?, Birinci Baskı 2010, Yapı Kredi Yayınları. |
---|---|
2. Giblin Less, İnsan İlişkilerinde Ustalık, Birinci Baskı 1998, Sistem Yayıncılık. | |
3. Litteuer Florence, Kişiliğinizi Tanıyın, Birinci Baskı 1995, Sistem Yayıncılık. | |
4. Carnegie Dale, Etkili ve Güzel Konuşma Tekniği, Birinci Baskı 1994, Deniz Yayınevi. | |
5. Carnegie Dale, Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı, Birinci Baskı 1995, Sistem Yayıncılık. | |
6. Robbins Anthony, Bir Dosttan Pusulalar, Birinci Baskı 1996, İnkılap Kitapevi. | |
7. Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Sekizinci Baskı 1994, Remzi Kitabevi. | |
Diğer Kaynaklar | 8. Konu ille ilgili diğer güncel bilimsel yayınlar. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | |||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | |||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | |||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | |||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | |||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 |