AKTS - Tekstil Tasarımı I
Tekstil Tasarımı I (MTT333) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tekstil Tasarımı I | MTT333 | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrenciye desen oluşturma tekniklerini kavrayabilme ve uygulayabilme |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tekstil tasarımının kullanım alanlarına göre sınıflandırılması, tekniklere göre tasarım ilkeleri, tekniklerine uygun yeni tasarımlar; tek bir motiften yola çıkılarak boşluk doluluk, negatif pozitif, yön zıtlığı, açık-koyu zıtlığı gibi plastik unsurları kullanarak yüzey düzenlemeleri; doğal bir objenin kara kalem çiziminden yola çıkılırak desenler |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tekstil tasarımının tanımı, tarihsel süreç içindeki yeri ve değişimleri, tekstil tasarımının kullanım alanlarına göre sınıflandırılması, Bir tasarımın meydana geliş safhaları ve tasarım kavramının açılımları, dersle ilgili kaynakçanın verilmesi | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
2 | Tekstilde kullanım alanlarına ve tekniklere göre tekstil tasarımında uyulması gereken temel ilkeler | " |
3 | İki boyutlu tasarım ölçütleri, eskiz ve tasarlanan ürünün nitelikleri, hedef kitleyle olan ilişkileri | " |
4 | Tasarım oluşturabilmek için konunun tespit edilmesi ve bu doğrultuda taslak çizimlerin oluşturulması | " |
5 | Tasarım oluşturabilmek için konunun tespit edilmesi ve bu doğrultuda taslak çizimlerin oluşturulması | " |
6 | Tasarım oluşturabilmek için konunun tespit edilmesi ve bu doğrultuda taslak çizimlerin oluşturulması | " |
7 | Ara sınav | -- |
8 | Oluşturulan taslak çizimlerin temel ilkeler doğrultusunda verilen ölçülere yerleştirilmesi | " |
9 | Belirlenen konunun değişik şekillerde yorumlanarak çeşitlemeler oluşturmanın sağlanması | " |
10 | Belirlenen konunun değişik şekillerde yorumlanarak çeşitlemeler oluşturmanın sağlanması | " |
11 | Belirlenen konunun değişik şekillerde yorumlanarak çeşitlemeler oluşturmanın sağlanması | " |
12 | Tasarım ilkeleri ve raportlama teknikleri ile ilişkileri | |
13 | Tasarım ilkeleri ve raportlama teknikleri ile ilişkileri | " |
14 | Tasarım ilkeleri ve raportlama teknikleri ile ilişkileri | " |
15 | Tasarım ilkeleri ve raportlama teknikleri ile ilişkileri | " |
16 | Genel Sınav | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Temel Tasar – Basic Design , Doç. İ. Hulusi Güngör Çeltüt Matbaacılık, Mart 1972, İstanbul |
---|---|
2. -Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş, Prof. Dr. Nigan BEYAZIT Literatür Yayıncılık,1994, İstanbul, ISBN 975-7860-25-5 | |
3. -Endüstri için Ürün tasarımında Adımlar, Önder KÜÇÜKERMAN, YEM Yayınları, Aralık 1997, İstanbul ISBN 975-7438-55-3 | |
4. -Endüstri Tasarımı”, Önder KÜÇÜKERMAN, YEM Yayınları, 1996, İstanbul | |
5. Elffers Joost: Textile Designs, Meller, Suzan, New York 1991 | |
6. -Repeat Patterns, London 1993 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 2 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 5 | 60 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 |