AKTS - Beden Dili ve İkna Sanatı

Beden Dili ve İkna Sanatı (ART291) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Beden Dili ve İkna Sanatı ART291 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı - Doğru konuşma, doğru tonlama, beden dilini doğru kullanma bilgisi - Anlaşılır ve ikna edici olabilme - İletişimde el- kol ve parmak hareketleri, bakışlar, mimikler, bacak ve ayaklarını doğru kullanabilme
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Beden dilinin nasıl doğru kullanılacağını açıklar
  • Doğru konuşmanın, doğru tonlamanın anlaşılır ve ikna edici olmadaki önemini söyler
  • İletişimde beden dilini doğru bir şekilde kullanabilme
Dersin İçeriği Duruş, mimik, jest, konuşma ve tonlamanın yerinde ve doğru kullanılması, bunlara bağlı olarak iş ve sosyal çevrede ikna edebilme yetisini geliştirme; liderlik; beden dilini kullanarak düşünceleri karşı tarafa kabul ettirebilme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Beden Dili nedir? Beden Dilini Kullanmanın Önemi, Beden Dilini Kullanmada Profesyonelleşmek
2 Sosyal Yaşamımızda Kullanılan Beden Dili, İş Yaşamımızda Kullanılan Beden Dili
3 Limbik Sistem nedir? Limbik Sistemimizin Farkına Varmak, Limbik Sistemimizde Yer Alan Tüm Olguları Bilinçli Kullanmak
4 Beden Dilini Kullanmada Başarılı Olmak, Bedensel Davranış, Beden Dilini Yerinde ve Doğru Kullanmak
5 Gövde işaretleri ve anlamları, jestlerimizle kontrolü ele almak
6 Mimik Nedir? Mimik ifadelerinin incelenmesi, mimikleri yerinde ve doğru kullanmak
7 Ara değerlendirme
8 Mimik ve gövde hareketlerinin uyumlu kullanılması, beden dilini kullanmada dikkat ve denge
9 İfade Okuma Sanatı - Fizyonomi Nedir? İfade Okuma Sanatını (fizyonomi) Öğrenmek
10 Erkek ve Kadının Beden Dilleri
11 Farklı Kültürlerde Beden Dili
12 Çeşitli mesleklerde beden dilinin kullanılması
13 "İkna Sanatı"Giriş? Tetikleyici Öğe - Motivasyon - Yetenek
14 İstenilen Davranışları Ortaya Çıkaran Engeller ve Bu Engellerin Ortadan Kaldırılması
15 Etki ve Güç, Etkilemede Kullanılan Güç Türleri, İkna Sanatında Beden Dilini Kullanmak
16 Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Baltaş, Z. ve Baltaş, A. (2010). Bedenin Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi.
2. Özkan, Z. (2016). Kazandıran Beden Dili. İstanbul: Hayat Yayınları.
3. Pantolon, M. V. (2011). Anında Etki: İkna Psikolojisi. Yusuf Ziya Kavak (Çev.). İstanbul: Yakamoz Yayınları
4. Pease, A. ve Pease, B. (1999). Beden Dili. İstanbul: Epsilon Yayınevi.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 5 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 23 120
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik ve fiziğin temel konularını anlayabilme ve uygulayabilmek.
2 Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilme ve uygulayabilmek.
3 Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilmek.
4 Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanıyabilme ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanabilmek.
5 Tüm aviyonik cihazların montajını yapabilmek, arızalarını giderebilmek, sökümü ve değişimini yapabilmek ve de testlerinini yapabilmek.
6 Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilme ve bunları uygulayabilmek.
7 Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanabilmek.
8 Değişken disiplinli ortamlarda çalışabilmek; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olmak.
9 Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek. X
10 Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavramak ve buna adapte olmak; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanabilme, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip edebilmek. X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 5 3 15
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 3 3 9
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 6 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 14 14
Toplam İş Yükü 100