AKTS - Senaryo Yazarlığı

Senaryo Yazarlığı (ART261) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Senaryo Yazarlığı ART261 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Film senaryosu ve senaryo kuramları hakkında temel bilgileri vermek; özgün ya da uyarlama bir öyküyü sinopsis tretman ve senaryo haline getirmek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Senaryo yazımına ilişkin kuramları ve özgün ya da uyarlama bir öyküyü senaryo haline getirmeyi öğrenir.
  • Senaryo yazımının hangi aşamalardan geçtiğini tanımlar.
  • Yeni anlatı biçimlerinin sinemada nasıl kullanılabileceğini tartışır.
  • Yazılı hale gelmiş bir senaryo metnini filme aktarırken hangi kurallara dikkat edileceğini açıklar.
Dersin İçeriği Film senaryosu ve senaryo kuramları; özgün ya da uyarlama bir öykünün sinopsis tretman ve senaryo haline getirilmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel içerik ve yönteminin tanıtılması, senaryo yazarlığı mesleğinin tanımı, özellikleri, senaryo metninin temel özellikleri, senaryo içeriğinin teknik özellikleri.
2 Senaryonun tarihçesi
3 Senaryo Türleri (Taslak Öykü, Geliştirim Senaryosu, Çekim Senaryosu)
4 Anlatı yapısı, geleneksel dramatik yapı, temel yapıdan senaryoya, giriş-gelişme-sonuç, çatışma, başlama noktaları, ana öykü.
5 Senaryoda Önerme
6 Senaryoda karakter
7 Senaryoda çatışma ve çatışma türleri
8 Ara Değerlendirme
9 Hikaye-olay örgüsü karakterler
10 Diyaloglar Yapı -Format
11 Senaryo Biçimleri Düşünce-Öykü, Sinopsis, Treatman, Çekim Senaryosu, Storyboard
12 Senaryoda bakış açısı
13 Anlatım Teknikleri ve senaryoda zaman
14 Senaryoda diyalog, ses, müzik kullanımı ve senaryo için sinematografi
15 Genel değerlendirme
16 Final Değerlendirme

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Akyürek, F. (2009). Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak. İstanbul: MediaCat Yayıncılık.
2. Costello, J. (2010). Senaryo Yazımı. Barış Baysal (Çev.). İstanbul: Kalkedon Yayıncılık.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 10 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 27 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik ve fiziğin temel konularını anlayabilme ve uygulayabilmek.
2 Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilme ve uygulayabilmek.
3 Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilmek.
4 Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanıyabilme ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanabilmek.
5 Tüm aviyonik cihazların montajını yapabilmek, arızalarını giderebilmek, sökümü ve değişimini yapabilmek ve de testlerinini yapabilmek.
6 Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilme ve bunları uygulayabilmek.
7 Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanabilmek.
8 Değişken disiplinli ortamlarda çalışabilmek; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olmak.
9 Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek. X
10 Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavramak ve buna adapte olmak; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanabilme, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip edebilmek. X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 10 2 20
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 3 3 9
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 13 13
Toplam İş Yükü 100