AKTS - İç Mekan Heykel Tasarımı

İç Mekan Heykel Tasarımı (ART264) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İç Mekan Heykel Tasarımı ART264 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı İç Mekan Heykel Tasarımı dersinin amacı; araştırma, proje adımlarını planlama, bölümlerini hazırlama, projeyi yazma ve sunma yetilerine sahip olunması, estetik beğeninin gelişmesi
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  •  İç mekanda heykel ve üç boyutlu tasarım ile ilgili teknikler, uygulama
  •  Maket ve eskiz yapımı
  •  Heykel yapım teknikleri için gerekli becerileri kazanma
Dersin İçeriği Biçimi oluşturan elemanlar, nokta-çizgi- yüzey ilişkisi, çizim teknikleri, form-biçim, ölçü-oran, açık-koyu, gölge- ışık, hacim bilgisi, doku çeşitleri ve dokunun tasarımdaki yeri ve önemi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Teorik bilgi
2 Alan örneklerini üzerine araştırma ve tartışma
3 Tasarımları çizebilmek için gerekli olan yeterliklerinin kazandırılması
4 Proje konusu araştırma Proje için ön araştırma
5 Proje adımlarını planlama
6 Proje adımlarını planlama
7 İç mekanda uygulama tasarlama
8 Ara Değerlendirme
9 Proje bölümlerini hazırlama
10 Proje bölümlerini hazırlama
11 Üç boyutlu form vermek suretiyle; tasarımdan modeller hazırlama
12 Karışık teknikli tasarım
13 Özgün tasarımlı üç boyutlu formlar oluşturulmak Form oluşturmak için ön araştırma
14 Projeyi uygulama ve sunma
15 Projeyi uygulama ve sunma
16 Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Bates, L. (1972). Sanatı Görmek. Necla Yurtsever ve Zahir Güvemli (Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
2. Bilge, N. (2000). Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu 1900-1950. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Matbaası.
3. Özer, B. (1986). Yorumlar: Resim Heykel Mimarlık. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları.
4. Read, H. (1966). A Concise History of Modern Sculpture. London: Thames and Hudson.
5. Tanyeli, U. (1997). Heykel ve Mekan. Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi. 2. Cilt. İstanbul: Yem Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 3 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 21 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik ve fiziğin temel konularını anlayabilme ve uygulayabilmek.
2 Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilme ve uygulayabilmek.
3 Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilmek.
4 Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanıyabilme ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanabilmek.
5 Tüm aviyonik cihazların montajını yapabilmek, arızalarını giderebilmek, sökümü ve değişimini yapabilmek ve de testlerinini yapabilmek.
6 Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilme ve bunları uygulayabilmek.
7 Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanabilmek.
8 Değişken disiplinli ortamlarda çalışabilmek; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olmak.
9 Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek. X
10 Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavramak ve buna adapte olmak; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanabilme, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip edebilmek. X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 3 6 18
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 2 4
Sunum/Seminer Hazırlama 1 6 6
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 14 14
Toplam İş Yükü 100