AKTS - Elektromanyetizmanın Temelleri
Elektromanyetizmanın Temelleri (AEE102) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektromanyetizmanın Temelleri | AEE102 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı; elektrik ve manyetizmanın temellerine dayanarak, elektrik, manyetizma ve elektromanyetizma arasındaki ilişkileri oluşturmak ve bu bilgileri elektromanyetik dalgalar ve bunlarla ilgili problemlerin çözümüne uygulamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Vektörler, elektron teorisi, statik elektrik ve iletkenlik, elektrik yükünün özellikleri, elektriğin üretimi, elektrik alanı, dielektrikler, manyetik alan, indüksiyon ve indüktans, manyetik malzemeler, AC teorisi, AC ve DC motorlar, RLC devreler, transformatörler, AC jeneratörler, elektromanyetik dalgalar ve ışık, RF spektrumu, elektromanyetik |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vektörler | |
2 | Manyetizma teorisi; Mıknatısın özellikleri; Dünyanın manyetik alanına asılı mıknatısın hareketi; | |
3 | Manyetikleştirme ve manyetik giderme; Manyetik kalkanlama; Çeşitli manyetik materyal türleri; | |
4 | Elektromıknatısların yapısı ve çalışma esasları; Akım taşıyan bir iletkenin etrafındaki manyetik alanı belirleyen "el" kuralları; | |
5 | Manyeto motor kuvveti, alan şiddeti, manyetik akı yoğunluğu, geçirgenlik, histerezis çevrimi, artık kalan mıknatıs akı yoğunluğu, artık mıknatıslanmayı giderici kuvvete karşı manyetik direnç, doyma noktası, girdap akımları; Mıknatısların bakım ve saklanması ile ilgili önlemler. | |
6 | İndüksiyon esasları; Faraday Yasası; Manyetik alanda hareket eden iletkendeki voltajın indüklenme işlemi; | |
7 | İndüksiyon esasları; İndüklenen voltajın büyüklüğüne bağlı etkiler: Manyetik alan kuvveti, akı değişim hızı, kondüktör sarım sayısı; | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karşılıklı indüksiyon; Primer akımın değişim hızı etkisi ve karşılıklı indüksiyonun endüklenmiş voltaja etkisi; Karşılıklı indüksiyonu etkileyen faktörler; Sargıdaki sarım sayısı, sargının fiziki boyutu, sargı geçirgenliği, sargıların birbirlerine konumu; | |
10 | Lenz Yasası ve polarite belirleme kuralları; Geri/ters emk, kendiliğinden indüklenme; Doyma noktası: İndüktörlerin başlıca kullanımları. | |
11 | AC Teorisi, DC ve AC Motorlar | |
12 | Transformatörler ve AC Jeneratörler | |
13 | Elektromanyetik Dalgalar ve Işık | |
14 | Elektromanyetik ve RF Spektrum | |
15 | Elektromanyetik Ortam | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fundamentals of PHYSICS by Halliday, D., Resnick, R., and Walker, J. (8th edition), Extented, John Wiley & Sons, Inc. (2007) |
---|---|
2. Fundamentals of Applied Electromagtics, Fawwaz T.U., Eric M., Umberto R., Prentice Hall, 7th edition. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 5 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 9 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Adayların JAR 66 sertifikası sınavlarına hazırlıkları için gövde ve motor bakım uygulamaları yeteneklerinin geliştirilmesi. | |||||
2 | Bakım, bakım prosedürleri, raporlar ve sonuçlar hakkında konuşma ve yazma yeteneklerinin geliştirilmesi amacıyla teknik terimlerin öğrenilmesi. | |||||
3 | Hava aracı bakım problemlerinin çözümlerinde bilgi ve becerilerin uygulanması yeteneği. | |||||
4 | Temel bilimlerin anlaşılma ve uygulama becerisi. | |||||
5 | Hava araçlarının çalışma prensiplerinin öğrenilmesi. Hava aracı uçuşunun ve bakımının temel prensiplerinin öğrenilmesi. | |||||
6 | Profesyonel ve etik sorumlulukların öğrenilmesi. | |||||
7 | Bakım prosedürlerinin doğru uygulanmasının öneminin kavranması. | |||||
8 | Kişisel güvenlik bilgisi. | |||||
9 | Muayene tekniklerinin uygulanması yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 |