AKTS - Hava Aracı Temel Bilgileri
Hava Aracı Temel Bilgileri (APM102) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hava Aracı Temel Bilgileri | APM102 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı hava aracı uçuşu ile ilgili performans parametrelerinin matematik temelli konseptlerinin verilmesidir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hava aracı ve motor sınıflandırması, ağırlık dağılımı, atmosfer modeli, kanat, kaldırma ve sürüklenme katsayıları, kalkış mesafesi, kalkış süresi ve hızı, yavaşlama, iniş mesafesi, tırmanma açısı ve hızı, süzülme, seyir şartları ve hava aracı menzili, servis yüksekliği, seyir süresi, manevra, yük faktörü, hava aracı dönüş yarıçapı, turbojet motorla |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hava Aracı Sınıflandırması, Motor Sınıflandırması, Ağırlık Dağılımı | |
2 | Atmosferik Uçuş Modeli | |
3 | Kanat Yükü, Kaldırma Kuvveti, Sürükleme Kuvvet, Sürükleme Katsayıları, Sürükleme Grafiği ve Kaldırma Kuvveti | |
4 | Kalkış Mesafesi, Kalkış Süresi ve Hızı | |
5 | Kanat Yükü, Kaldırma Kuvveti, Sürükleme Kuvvet, Sürükleme Katsayıları, Sürükleme Grafiği ve Kaldırma Kuvveti | |
6 | 1. Ara Sınav | |
7 | Tırmanma Açısı ve Hızı | |
8 | Yavaşlama Hareketi, İniş Mesafesi | |
9 | Süzülme, Seyir Şartları ve Hava Aracı Meznili | |
10 | Servis Yüksekliği, Seyir Süresi | |
11 | 2. Ara Sınav | |
12 | Manevra, Yük Faktörü, Dönüş Oranı, Hava Aracı Dönüş Yarıçapı | |
13 | Manevra, Yük Faktörü, Dönüş Oranı, Hava Aracı Dönüş Yarıçapı | |
14 | Turbojet Motorlar, Turbofan Motorlar, Piston Prop ve Turbo Prop Motorlar | |
15 | Turbojet Motorlar, Turbofan Motorlar, Piston Prop ve Turbo Prop Motorlar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hale, F.J., Aircraft Performance, Selection, and Design, Wiley, New York, 1984. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Classs notes |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Havacılık ile ilgili temel bilgi birikimine sahip olmak. | |||||
2 | Zaman baskısı altında ekip üyeleriyle koordineli çalışabilmek. | |||||
3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ve becerileri meslek hayatında kullanabilmek. | |||||
4 | Havacılık faaliyetlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları analitik bakışla ile çözebilmek. | |||||
5 | Alanıyla ilgili ulusal/uluslararası konulara ilişkin çözüm önerilerini uluslararası dillerde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||
7 | Konuyu tanımlayan kroki, şema. grafik, teknik resim vb. dökümanları okuyabilir, anlayabilir ve hazırlayabilir. | |||||
8 | Alanı ile ilgili teknik/idari doküman ve kitaplara, veri tabanlarına ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilmek, arşivlemek ve güncel olarak takip edebilmek. | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin kurallara uygun olarak toplanması/yorumlanması/ duyurulması/uygulanması aşamalarında mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olmak. | |||||
10 | Çalışmalarında emniyet faktörünü ön planda tutacak biçimde mesleki etik ve iş güvenliği bilincine sahip olmak. | |||||
11 | Bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanabilmek. | |||||
12 | Muhtelif kaynaklardan ve ölçümlerden elde edilen sonuçları yorumlayabilmek ve uygun olduğu yerlerde düzeltici tedbirleri tatbik edebilmek. | |||||
13 | İmalatçının talimatlarından istifade ederek bilgisini pratik bir şekilde tatbik edebilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 3 | 39 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 81 |