Page 11 - iz_dergisi_sayi_38_haziran_2018
P. 11

çekme açısından bir rekabet ortamı doğurmuştur. Bu    insandır. Eğitim süreçleri boyunca başarılar elde eden,
            nedenle üniversiteler eğitim modellerini dijital platformlara   uygulamaya ve sektöre yönelik projelerde/etkinliklerde yer
            taşımanın yanısıra gündelik hayatın ayrılmaz bir parçası   alan, sivil toplum ile koordineli bir eğitim hayatı geçiren,
            olan teknolojik ortamlar vasıtasıyla da öğrencilere ulaşmak   sosyal-kültürel faaliyetlerin bir parçası olan öğrencilerin
            amacıyla yatırımlar ve çalışmalar yürütmektedirler.   eğitim hayatlarında ve eğitim hayatları sonrasında, iş ve
            Üniversiteler, Y ve Z kuşakları ile iletişim halindedir.   sosyal yaşama entegrasyonda daha başarılı oldukları
            Bu kuşaklarının teknolojik okuryazarlığı yüksek olan,   söylenebilir. Nitelikli insanlar yetiştirmek ve kalifiye
            araştırmada ve karar verme süreçlerinde interneti bir veri   mezunlar vermek eğitim kuruluşlarının başlıca amaçları
            tabanı olarak benimseyen ve dijital ortamları kullanan; böyle  arasında yer almaktadır. Bir üniversitenin sektörde doğru
            ortamlardan etkilenen, genç bir nesli ifade ediyor olması   pozisyonlarda konumlanmış, başarılı mezunlarının olması
            eğitimde olduğu gibi tüm alanlarda yatırım ve çalışmaları   o üniversitenin tanıtımı açısından oldukça önemli bir done
            beraberinde getirmektedir.                            olarak karşımıza çıkmaktadır.
            Bu doğrultuda öğrencilerle sosyal medya kanallarından   Y ve Z Kuşaklarının Eğilimleri ve 3. Nesil
            iletişimin sürdürülmesi, tanıtımda internet teknolojilerinden   Üniversite Kavramı
            faydalanılması, sosyal medya ortamlarının kullanılmaya   Yapılan araştırmalar, Y ve Z kuşaklarının kişilik özellikleri
            başlanması ve üniversitelerin öğrenci ve mezunlarla olan   arasında bilindik/geleneksel çalışma ortamı anlayışından
            iletişimlerini mobil uygulamalar üzerinden sağlamaya   uzak olduklarını ortaya koymuştur. Bu nedenle meslek ve iş
            başlamaları gitgide yaygınlaşan eğilimlerdir. Öte yandan   seçimlerinde tercih edilecek alanın ofisten bağımsız çalışma
            öğrencilerle birlikte ebeveynlerini de kapsayan üst   imkanını tanıyabilmesi belirleyici olmaktadır. Bu durum yeni
            kuşaklarla olan iletişimin sağlanması açısından televizyon,   çalışma alanlarının, yeni bir çalışma ortamı anlayışının ve
            radyo ve yazılı basın gibi geleneksel mecralar da aktif olarak   belki de yeni sektörlerin doğmasına yol açacaktır.
            bir tanıtım öğesi olarak kullanılmaya devam edilmektedir.
            Kullanılan mecra ve tanıtım için yürütülen faaliyet her ne   Y ve Z kuşaklarını oluşturan yaş grubundaki öğrenciler
            olursa olsun ortak amaç ve hedef öğrenciye, öğrencinin   ve öğrenci adayları zamansal ve mekânsal özgürlüğe ve
            talep ve yönelimlerine dokunmaktır.                   farklı tecrübeler edinmeye önem vermektedir. Bu nedenle
                                                                  3. nesil üniversite kavramı öğrenci ve öğrenci adayları
            Eğitimde Başarının Tanıtımda Başarı İle İlişkisi
                                                                  açısından önem taşımaktadır. Sanayi ve yükseköğretim
            Bir eğitim kurumunun değerlendirilmesi noktasında temel   işbirliği ve uygulamalı eğitime odaklanan 3. nesil üniversite
            ölçüt hiç kuşkusuz başarıdır. Bu nedenle, üniversitelerin   kavramı öğrencilerin eğitim hayatları boyunca aldığı teorik
            akademik kadroları, yapılan yayınlar ve yürütülen projeler   eğitimi daha yalınlaştırarak ve ağırlığını düşürerek pratiğe
            belirli kurumlar tarafından değerlendirilmekte ve bir   daha önem veren bir eğitim sürecini ifade etmektedir. Bu
            takım sıralamalar yapılmaktadır. Bir eğitim kurumunun/  durum öğrencilerin eğitim hayatları boyunca sektörü, iş
            üniversitenin bu sıralamalarda yer alması ve yer aldığı   ortamını ve iş süreçlerini tanımalarına olanak tanımaktadır.
            aralık üniversitenin ulusal ve küresel ölçekte tanıtımını   Staj olanaklarının daha üst düzeyde ve kolay erişilebilir
            destekleyen dinamiklerin başında yer almaktadır. Objektif   olduğu bu yeni nesil eğitim anlayışı Y ve Z kuşaklarının
            kriterler göz önünde bulundurularak yapılan bu sıralamalar   beklentilerine daha uygundur. Dolayısıyla bu yeni nesil
            üniversitelerin karnesi olarak değerlendirilebileceği   eğitim anlayışına üniversitelerin/eğitim kurumlarının
            gibi, öğrenciler ve mezunlar açısından da artı değer   başarılı adaptasyon sağlamaları ve bu eğitim anlayışına
            katan bir unsurdur. Ayrıca üniversiteler ile kamu ve özel   uygun olarak taşıdıkları nitelikleri tanıtım süreçlerinde
            sektör arasında yürütülen projeler hem öğrencilerin   doğru bir biçimde aday öğrencilere aktarabilmeleri
            ve akademisyenlerin bu çevreler ile olan etkileşimini   gerekmektedir.
            artırmakta hem de nitelikli insan gücü yetiştirme noktasında   Yapılan araştırmaya göre Y ve Z kuşağının üniversite
            öğrencilerin tecrübe kazanmalarına zemin hazırlayan   ve meslek seçiminde belirleyici en önemli üç faktörün
            bir simülasyon özelliği taşımaktadır. Öğrencilerin teorik   akademik kadronun itibarı, üniversitenin akademik ve
            eğitimleri sırasında uygulama ile tanışmaları her iki   bilimsel sıralamalardaki yeri ve mezuniyet sonrasında
            bağlamda aktarılan bilginin verimli sentezlenebilmesini   meslek/bölümün özgür çalışmaya imkan veren nitelikte
            beraberinde getirmektedir.                            olup olmaması yer almaktadır.

            İç Dinamiklerin/Öğrenci ve Mezunların/
            Mensupların Tanıtımdaki Yeri ve Önemi

            Üniversitelerin ya da eğitim sektörünün ham maddesi
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16