Page 11 - iz_dergisi_sayi_38_haziran_2018
P. 11
çekme açısından bir rekabet ortamı doğurmuştur. Bu insandır. Eğitim süreçleri boyunca başarılar elde eden,
nedenle üniversiteler eğitim modellerini dijital platformlara uygulamaya ve sektöre yönelik projelerde/etkinliklerde yer
taşımanın yanısıra gündelik hayatın ayrılmaz bir parçası alan, sivil toplum ile koordineli bir eğitim hayatı geçiren,
olan teknolojik ortamlar vasıtasıyla da öğrencilere ulaşmak sosyal-kültürel faaliyetlerin bir parçası olan öğrencilerin
amacıyla yatırımlar ve çalışmalar yürütmektedirler. eğitim hayatlarında ve eğitim hayatları sonrasında, iş ve
Üniversiteler, Y ve Z kuşakları ile iletişim halindedir. sosyal yaşama entegrasyonda daha başarılı oldukları
Bu kuşaklarının teknolojik okuryazarlığı yüksek olan, söylenebilir. Nitelikli insanlar yetiştirmek ve kalifiye
araştırmada ve karar verme süreçlerinde interneti bir veri mezunlar vermek eğitim kuruluşlarının başlıca amaçları
tabanı olarak benimseyen ve dijital ortamları kullanan; böyle arasında yer almaktadır. Bir üniversitenin sektörde doğru
ortamlardan etkilenen, genç bir nesli ifade ediyor olması pozisyonlarda konumlanmış, başarılı mezunlarının olması
eğitimde olduğu gibi tüm alanlarda yatırım ve çalışmaları o üniversitenin tanıtımı açısından oldukça önemli bir done
beraberinde getirmektedir. olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu doğrultuda öğrencilerle sosyal medya kanallarından Y ve Z Kuşaklarının Eğilimleri ve 3. Nesil
iletişimin sürdürülmesi, tanıtımda internet teknolojilerinden Üniversite Kavramı
faydalanılması, sosyal medya ortamlarının kullanılmaya Yapılan araştırmalar, Y ve Z kuşaklarının kişilik özellikleri
başlanması ve üniversitelerin öğrenci ve mezunlarla olan arasında bilindik/geleneksel çalışma ortamı anlayışından
iletişimlerini mobil uygulamalar üzerinden sağlamaya uzak olduklarını ortaya koymuştur. Bu nedenle meslek ve iş
başlamaları gitgide yaygınlaşan eğilimlerdir. Öte yandan seçimlerinde tercih edilecek alanın ofisten bağımsız çalışma
öğrencilerle birlikte ebeveynlerini de kapsayan üst imkanını tanıyabilmesi belirleyici olmaktadır. Bu durum yeni
kuşaklarla olan iletişimin sağlanması açısından televizyon, çalışma alanlarının, yeni bir çalışma ortamı anlayışının ve
radyo ve yazılı basın gibi geleneksel mecralar da aktif olarak belki de yeni sektörlerin doğmasına yol açacaktır.
bir tanıtım öğesi olarak kullanılmaya devam edilmektedir.
Kullanılan mecra ve tanıtım için yürütülen faaliyet her ne Y ve Z kuşaklarını oluşturan yaş grubundaki öğrenciler
olursa olsun ortak amaç ve hedef öğrenciye, öğrencinin ve öğrenci adayları zamansal ve mekânsal özgürlüğe ve
talep ve yönelimlerine dokunmaktır. farklı tecrübeler edinmeye önem vermektedir. Bu nedenle
3. nesil üniversite kavramı öğrenci ve öğrenci adayları
Eğitimde Başarının Tanıtımda Başarı İle İlişkisi
açısından önem taşımaktadır. Sanayi ve yükseköğretim
Bir eğitim kurumunun değerlendirilmesi noktasında temel işbirliği ve uygulamalı eğitime odaklanan 3. nesil üniversite
ölçüt hiç kuşkusuz başarıdır. Bu nedenle, üniversitelerin kavramı öğrencilerin eğitim hayatları boyunca aldığı teorik
akademik kadroları, yapılan yayınlar ve yürütülen projeler eğitimi daha yalınlaştırarak ve ağırlığını düşürerek pratiğe
belirli kurumlar tarafından değerlendirilmekte ve bir daha önem veren bir eğitim sürecini ifade etmektedir. Bu
takım sıralamalar yapılmaktadır. Bir eğitim kurumunun/ durum öğrencilerin eğitim hayatları boyunca sektörü, iş
üniversitenin bu sıralamalarda yer alması ve yer aldığı ortamını ve iş süreçlerini tanımalarına olanak tanımaktadır.
aralık üniversitenin ulusal ve küresel ölçekte tanıtımını Staj olanaklarının daha üst düzeyde ve kolay erişilebilir
destekleyen dinamiklerin başında yer almaktadır. Objektif olduğu bu yeni nesil eğitim anlayışı Y ve Z kuşaklarının
kriterler göz önünde bulundurularak yapılan bu sıralamalar beklentilerine daha uygundur. Dolayısıyla bu yeni nesil
üniversitelerin karnesi olarak değerlendirilebileceği eğitim anlayışına üniversitelerin/eğitim kurumlarının
gibi, öğrenciler ve mezunlar açısından da artı değer başarılı adaptasyon sağlamaları ve bu eğitim anlayışına
katan bir unsurdur. Ayrıca üniversiteler ile kamu ve özel uygun olarak taşıdıkları nitelikleri tanıtım süreçlerinde
sektör arasında yürütülen projeler hem öğrencilerin doğru bir biçimde aday öğrencilere aktarabilmeleri
ve akademisyenlerin bu çevreler ile olan etkileşimini gerekmektedir.
artırmakta hem de nitelikli insan gücü yetiştirme noktasında Yapılan araştırmaya göre Y ve Z kuşağının üniversite
öğrencilerin tecrübe kazanmalarına zemin hazırlayan ve meslek seçiminde belirleyici en önemli üç faktörün
bir simülasyon özelliği taşımaktadır. Öğrencilerin teorik akademik kadronun itibarı, üniversitenin akademik ve
eğitimleri sırasında uygulama ile tanışmaları her iki bilimsel sıralamalardaki yeri ve mezuniyet sonrasında
bağlamda aktarılan bilginin verimli sentezlenebilmesini meslek/bölümün özgür çalışmaya imkan veren nitelikte
beraberinde getirmektedir. olup olmaması yer almaktadır.
İç Dinamiklerin/Öğrenci ve Mezunların/
Mensupların Tanıtımdaki Yeri ve Önemi
Üniversitelerin ya da eğitim sektörünün ham maddesi