Sınıfta klasik yöntemlerle sürdürülen eğitim, bilgi çağı bireyleri için bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitim modellerine göre daha düşük esneklikte ve daha az etkin olabilmektedir. Eğitim ortamında uzun yıllar boyunca en önemli yeri alan ders kitapları, bilgi çağı öğrencileri için yüksek motivasyonu sağlama konusunda yeterli olmamaktadır. Değişen ve gelişen koşullar karşısında öğrencilerin gereksinim duyduğu somut ve alternatif yaşantıları yeterli ölçüde sağlamak için yeni, zengin ve etkileşimli eğitim ortamlarının kullanılmasına gereksinim vardır. Çoklu ortam (multimedya) eğitim dünyasına bir heyecan kazandırmıştır. Multimedya sıradan bir kitap yerine, hareketli, etkileyici ve öğrencinin motivasyonunu artırıcı bir eğitim ortamı oluşturulmasını sağlamaktadır. Eğitim animasyon, simülasyon, video ve çarpıcı görseller ile desteklenmektedir. Eğitim alanında son zamanlarda yapılan pek çok araştırmada belirtildiği gibi teknoloji artık eğitim sistemlerinde önemli bir yer tutmaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı sadece öğrenme içeriğinin çoklu ortam zenginliği ile değil aynı zamanda öğrenmeyi pasif bir olgu olmaktan çıkarıp keşif, heyecan ve ilgi uyandıran, öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerinin gelişmesine katkıda bulunan yöntemlerle sunabilmesiyle de daha kaliteli bir öğretime imkân tanımaktadır. İnternet de öğrencinin kendi hızında çalışma yapmasını yani bireyselleştirilmiş eğitim ile hayat boyu öğrenmeyi mümkün kılmaktadır.  

Günümüzde, öğretim elemanının rolü de öğretmenin baskın olduğu bir konumdan ziyade rehber, öğretimi kolaylaştırıcı ve koç konumuna dönüşmüştür.  Öğrenme günümüzde sınıf ile sınırlı olmayıp, sınıf dışında ve öğretmensiz de devam etmektedir. Dolayısıyla yeni öğrenme-öğretme tekniklerinin ve etkin öğrenme ortamlarının benimsenmesi gündeme gelmiştir. Problem temelli öğrenme, aktif öğrenme, yaparak, deneyerek öğrenme gibi yeni ve etkileşimli yaklaşımları geliştirmek ve uygulamak, bilişim teknolojilerini kullanmak öğreneni daha aktif kılmaktadır.

Atılım Üniversitesi, Öğretme ve Öğrenme Merkezi (ÖGEM), eğitimde başarıyı ve eğitmenlerin performanslarını artırmak, öğrencilerin ise daha etkili ve kalıcı öğrenmeleri ve bu amaç için ihtiyaç duyulan en son teknolojilerin de işe koşulmasını sağlamak adına çeşitli çalışmalar ve etkinlikler yürütecektir. Yenilikçi, yapılandırmacı, bireyselleştirilmiş, 7/24 eğitim ve hayat boyu öğrenme yaklaşımları destekleyecek özgün projelerle konusunda lider olmayı hedeflemektedir.

Haberler

Etkinlikler

MÜBAK 2024 Mühendislik Bilimleri ve Araştırmaları Öğrenci Kongresi

Mühendislik Fakültesi
Kemal Zaim Konferans Salonu, Mühendislik Fakültesi 2. Kat
16-17 Mayıs 2024, 09:00 - 17:30

Atılım Araştırma Günü (ATAG) 2024

Atılım Üniversitesi
Kemal Zaim Konferans Salonu
09 Mayıs 2024, 10:00 - 16:30

LOGTECH Lojistik ve Teknoloji Çalıştayı

Uluslararası Ticaret ve Lojistik
ATO
06 Mayıs 2024, 12:00 - 15:45

Tiyatro Gösterisi (Kafamda)

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Ankara Yeni Sahne
04-12 Mayıs 2024, 20:00 - 22:00

HUBİTSEM - Hukuk Bilişim Teknoloji Sempozyumu

Hukuk Fakültesi
Orhan Zaim Konferans Salonu
04-05 Mayıs 2024, 09:00 - 18:00

Konferans ve Sergi

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Kemal Zaim Sunel Konferans Salonu / GSTMF 4. Kat Sergi Holü
03 Mayıs 2024, 14:00 - 16:30

Enerji Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
1020 Numaralı Konferans Salonu
02 Mayıs 2024, 14:30 - 16:30

Atılım Translation

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Lamia Ergenkon Konferans Salonu
02 Mayıs 2024, 13:30 - 15:30

ARGEDA-TTO Seminerleri kapsamında konuğumuz Dış Ticaret Uzmanı Çağatay Çetin.

ARGEDA - Teknoloji Transfer Ofisi Direktörlüğü
Mühendislik Fakültesi A Blok Kat:1 “1022 Numaralı Konferans Salonu”
02 Mayıs 2024, 13:30 - 13:30

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Orhan Zaim Konferans Salonu
02 Mayıs 2024, 13:30 - 15:30