AKTS - Romanın Ortaya Çıkışı
Romanın Ortaya Çıkışı (ELIT511) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Romanın Ortaya Çıkışı | ELIT511 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngiltere'de romanın yeni bir edebi tür olarak on sekizinci yüzyılda ortaya çıkışını ve bu yüzyıl boyunca gelişimini, tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamı içinde , ünlü on sekizinci yüzyıl İngiliz roman yazarlarının eserlerinden seçilen örneklerle incelemektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Romanın edebi tür olarak gelişimi ve 18. yüzyıl İngiliz romanı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Giriş:Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel ve edebi bağlam | "The Restoration and the Eighteenth Century 1660-1785", The Norton Anthology of English Literature, Vol. I. |
| 2 | Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel, ve edebi bağlam. | Ödev verilen makaleler |
| 3 | Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel ve edebi bağlam | Ödev verilen makaleler |
| 4 | Sunum ve Tartışma:Moll Flanders | Moll Flanders |
| 5 | Sunum ve Tartışma: Moll Flanders | Moll Flanders |
| 6 | Sunum ve Tartışma: Pamela | Pamela |
| 7 | Sunum ve Tartışma: Pamela | Pamela |
| 8 | Sunum ve Tartışma: Joseph Andrews | Joseph Andrews |
| 9 | Sunum ve Tartışma: Joseph Andrews | Joseph Andrews |
| 10 | Sunum ve Tartışma: Tristram Shandy | Tristram Shandy |
| 11 | Sunum ve Tartışma: Tristram Shandy | Tristram Shandy |
| 12 | Sunum ve Tartışma: Humphry Clinker | Humphry Clinker |
| 13 | Sunum ve Tartışma: Humphry Clinker | Humphry Clinker |
| 14 | Sunum ve Tartışma: Emma | Emma |
| 15 | Sunum ve Tartışma: Emma | Emma |
| 16 | Genel Sınav | Tekrar |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 2. Allen, Walter. The English Novel, 1954. |
|---|---|
| 6. Spacks, Patricia Meyer. Novel Beginnings: Experiments in Eighteenth-Century English Fiction, 2006. | |
| 7. Stevenson, John Allen. The British Novel, Defoe to Austen. A Critical History, 1990. | |
| 8. Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, 1987. | |
| 11. Hunter J.Paul. Before Novels: The Cultural Contexts of Eighteenth Century English Fiction, 1990. | |
| 12. Kraft, Elizabeth. Character and Cosciousness in Eighteenth Century Comic Fiction, 1992. | |
| 13. London, April. The Cambridge Introduction to the Eighteenth Century Novel, 2002. | |
| 14. Richetty, John. The English Novel in History, 1999. | |
| 15. Mc Keon, Michael. The Origins of the English Novel 1600-1740, 1987. | |
| 16. Roberts, Andrew Michael (ed). The Novel: From Its Origins to the Present Day, 1994. | |
| 17. Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms | |
| Ders Kitabı | 9. The Norton Anthology of English Literature, Vol. I |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 40 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Çeviri kuramları ve uygulamalarını ve çeviri sürecindeki tüm kavramsal ve uygulamaya dönük becerileri kazanır. | |||||
| 2 | Çeviribilim çalışmaları bağlamında güncel konular, Avrupa Birliği, Uluslararası İlişkiler, Hukuk, Teknik Konular gibi uzmanlık gerektiren alanlarda bilgi kazanır ve eleştirel yaklaşım geliştirme becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Çeviri sürecinde karşılaşılabilecek problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır | |||||
| 4 | Çeviri analizi, eleştirisi ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 5 | Kültür araştırmaları ve evrensel siyaset alanlarında çevirmenlik mesleğini ilgilendiren eleştirel bir bakış açısı edinir. | |||||
| 6 | Araştırma tekniklerine hâkim olur ve veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
| 7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma konusunda özgüven ve güçlü iletişim becerileri edinir. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
| 9 | Çevirmenlik mesleği ile ilgili etik ve teknik bilgi ve donanımına sahip olur. | |||||
| 10 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç ve mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | |||||
| 11 | Çeviribilim uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 12 | Anadili ve yabancı dili akademik alanlarda ve profesyonel sunumlarda akıcı, doğru ve ikna edici bir şekilde kullanır. | |||||
| 13 | Çeviride terminoloji yönetimi ve küresel çeviri kalitesi standartları konularında uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
