Elektronik ticaret yani kısaca e-ticaret, şirketlerin ve bireylerin internet üzerinden mal ve hizmet alım satımı yapmalarına olanak sağlayan bir iş modelidir. E-ticaret dört pazar segmentinde faaliyet göstermektedir. Bunlar; tüketiciden tüketiciye, tüketiciden işletmeye, işletmeden işletmeye ve işletmeden tüketiciyedir. E-ticaret diğer ticaret modellerine kıyasla büyük donanımlara ihtiyaç duyulmadan yapılabilecek bir ticarettir. Kolaylıkla bilgisayarlar, akıllı telefonlar, tabletler ve diğer akıllı cihazlar yardımı ile yürütülebilir. 

2022 yılında dünya ölçeğinde 5,7 trilyon dolar değerinde pazar payı elde eden e-ticaret, 100,2 trilyon dolar değerindeki küresel gayri safi hasılanın %5,7’sini temsil etmiştir. E-ticaretin küresel perakende satışlar içindeki payı ise %22 olmuştur.

Türkiye’de e-ticaret sektörü 2022 yılında Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık %6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik bir ekonomik büyüklüğe ulaşmıştır. Açıklanan rakamlar, özellikle pandemi sonrası e-ticaretin her sene ortalama olarak %2,2 ile %3,5 arasında büyüdüğünü göstermektedir. 2026 yılında dünya genelindeki e-ticaret hacminin 8,15 trilyon dolar, Türkiye özelinde ise 1,8 trilyon dolar seviyelerinde olması beklenmektedir.

Türkiye’de nüfusun her geçen sene hızlı bir artış seyretmesi, internet ve mobil kanallarının kullanım oranının sürekli yükselmesi, lojistik ve ödeme sistemlerindeki olumlu gelişmeler, genç nüfus oranının yüksek olması ve bu genç nüfusun yeni teknolojilere kolay ve hızla uyum sağlayabilmesi e-ticaret ekosisteminin gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bölüm müfredatımız sektörün ihtiyaçlarına göre hazırlanmıştır. Müfredatımızda Sosyal Medya Yönetimi, E-pazarlama, Tüketici Davranışları, Dijital Çağda Reklamcılık gibi teorik derslerin yanı sıra Görsel İletişim Tasarımı, Web Tasarımı gibi uygulamalı dersler ile yenilikçi ve sektörün ihtiyaçlarına uygun dersler yer almaktadır.

Mezunlarımız, özel sektörde ve kamu kurumlarında e-ticaret uzmanı, dijital pazarlama uzmanı, sosyal medya yöneticisi, kurumsal iletişim uzmanı ve içerik yöneticisi olarak iş bulabilecekleri gibi kendi e-ticaret şirketlerini kurabilecek donanıma sahip olacaklardır.

Etkinlikler

Psikoloji Bölümü Etkinliği

Psikoloji Bölümü
Lamia Ergenekon Konferans Salonu (Kırmızı Salon)
09 Aralık 2025, 13:30 - 14:30

Kimya Mühendisliği Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Kemal Zaim Konferans Salonu
01 Aralık 2025, 11:30 - 13:30

Psikoloji Bölümü Etkinliği

Psikoloji Bölümü
Lamia Ergenekon Konferans Salonu (Kırmızı Salon)
21 Kasım 2025, 14:30 - 15:30

44. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI

Mühendislik Fakültesi
Atılım Üniversitesi, Ankara
21-22 Kasım 2025, 09:00 - 14:00

Yapay Zekâ İle Öğretmek "Ortak Zekâya Doğru Yolculuk"

Mühendislik Fakültesi
Orhan Zaim Konferans Salonu
19 Kasım 2025, 14:30 - 16:30

II. Ulusal Çeviribilim Kurultayı İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Bölümü Atılım Üniversitesi 23-24 Ekim 2025

İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
Atılım Üniversitesi
18 Kasım 2025, 10:36 - 23 Mayıs 2040, 10:36

Kütüphane Fakültenizde Hukukta Literatür Taraması

Hukuk Fakültesi
Orhan Zaim Konferans Salonu
18 Kasım 2025, 08:25 - 24 Aralık 2025, 08:25

We completed our seminar titled “Stress and Coping Mechanisms”.

Öğrenci Dekanlığı
Kemal Zaim Conference Hall
13 Kasım 2025, 14:30 - 15:30

IESC Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Kemal Zaim Konferans Salonu
06-13 Kasım 2025, 11:30 - 14:00

Arf Matematik Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Cengiz Yenerim Konferans Salonu
04 Kasım 2025, 13:30 - 16:00