Hakkımızda
Elektronik ticaret yani kısaca e-ticaret, şirketlerin ve bireylerin internet üzerinden mal ve hizmet alım satımı yapmalarına olanak sağlayan bir iş modelidir. E-ticaret dört pazar segmentinde faaliyet göstermektedir. Bunlar; tüketiciden tüketiciye, tüketiciden işletmeye, işletmeden işletmeye ve işletmeden tüketiciyedir. E-ticaret diğer ticaret modellerine kıyasla büyük donanımlara ihtiyaç duyulmadan yapılabilecek bir ticarettir. Kolaylıkla bilgisayarlar, akıllı telefonlar, tabletler ve diğer akıllı cihazlar yardımı ile yürütülebilir.
2022 yılında dünya ölçeğinde 5,7 trilyon dolar değerinde pazar payı elde eden e-ticaret, 100,2 trilyon dolar değerindeki küresel gayri safi hasılanın %5,7’sini temsil etmiştir. E-ticaretin küresel perakende satışlar içindeki payı ise %22 olmuştur.
Türkiye’de e-ticaret sektörü 2022 yılında Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık %6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik bir ekonomik büyüklüğe ulaşmıştır. Açıklanan rakamlar, özellikle pandemi sonrası e-ticaretin her sene ortalama olarak %2,2 ile %3,5 arasında büyüdüğünü göstermektedir. 2026 yılında dünya genelindeki e-ticaret hacminin 8,15 trilyon dolar, Türkiye özelinde ise 1,8 trilyon dolar seviyelerinde olması beklenmektedir.
Türkiye’de nüfusun her geçen sene hızlı bir artış seyretmesi, internet ve mobil kanallarının kullanım oranının sürekli yükselmesi, lojistik ve ödeme sistemlerindeki olumlu gelişmeler, genç nüfus oranının yüksek olması ve bu genç nüfusun yeni teknolojilere kolay ve hızla uyum sağlayabilmesi e-ticaret ekosisteminin gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bölüm müfredatımız sektörün ihtiyaçlarına göre hazırlanmıştır. Müfredatımızda Sosyal Medya Yönetimi, E-pazarlama, Tüketici Davranışları, Dijital Çağda Reklamcılık gibi teorik derslerin yanı sıra Görsel İletişim Tasarımı, Web Tasarımı gibi uygulamalı dersler ile yenilikçi ve sektörün ihtiyaçlarına uygun dersler yer almaktadır.
Mezunlarımız, özel sektörde ve kamu kurumlarında e-ticaret uzmanı, dijital pazarlama uzmanı, sosyal medya yöneticisi, kurumsal iletişim uzmanı ve içerik yöneticisi olarak iş bulabilecekleri gibi kendi e-ticaret şirketlerini kurabilecek donanıma sahip olacaklardır.
Etkinlikler
Ankara Türkiye İş Bankası İktisadi Bağımsızlık Müzesi Gezisi
İktisadi Bağımsızlık Müzesi
22-23 Ekim 2025, 13:00 - 17:15
Üniversitemizin bu yılki teması olan "Ankara" ile ilgili olarak, Sosyal Bilimler Ortak Dersler Bölümümüz tarafından 13 Ekim 2025 saat 14.30'da, Lamia Ergenekon Konferans Salonunda "Ankara’nın Başkent Oluşu" konulu etkinlik düzenlenecektir.
Lamia Ergenekon Konferans Salonu
13 Ekim 2025, 13:33 - 30 Kasım 2025, 13:33
Sürdürülebilir Beslenme ve Besin İsrafı
Cengiz Yenerim Salonu
09 Ekim 2025, 09:10 - 09:10
7 Ekim Salı günü saat 10.30’da, yönetmen ve yapımcı Deniz Şengenç Tunca’nın katılımıyla, MMR401 dersi kapsamında, “Her Şey Akar: Bir Gençlik Parkı Belgeseli” başlıklı belgesel gösterimi ve sunumu gerçekleştirilecektir. Katılımlarınızı bekleriz.
Kemal Zaim Konferans Salonu
02-09 Ekim 2025, 18:05 - 18:05
3 Ekim Cuma günü saat 10.30’da, Gazi Üniversitesi Mimarlık bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Zeynep Uludağ tarafından, MMR401 dersi kapsamında “Gençlik Parkı: Bir Kentlileşme Dersi” başlıklı sunum gerçekleştirilecektir.
Kemal Zaim Konferans Salonu
01-08 Ekim 2025, 16:44 - 16:44
Alzheimer Farkındalık Sempozyumu: Bilimden Topluma 26 Eylül 2025
Atılım Üniversitesi Tıp Fakültesi Konferans Salonu
26 Eylül 2025, 09:30 - 18:00
Kütüphane hizmetlerinin tanıtımı, Osman KUTLU Etkin literatür tarama yöntemleri, Ufuk AKDEMİR Akademik araştırmalarda kullanılacak veritabanları, Selen KEMALOĞLU
TIP.SBF.SHMYO Binası, Amfi : C001
17 Eylül 2025, 14:00 - 16:00
Birlikte Daha Güçlü: Ailede Güçlü Bağlar Kurmak
Lamia Ergenekon Konferans Salonu
12 Eylül 2025, 10:30 - 11:38
Alzhimer Farkındalık Sempozyumu
Atılım Üniversitesi Tıp Fakültesi Konferans Salonu
09 Eylül 2025, 16:11 - 16:11
Zaferin Adı Türkiye
Lamia Ergenekon Konferans Salonu
10 Temmuz 2025, 10:00 - 11:30