AKTS - Dönem Projesi
Dönem Projesi (ETI598) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dönem Projesi | ETI598 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin amacı Yüksek lisans programını tezsiz bitiren öğrencilere, bir tez yazımında olduğu gibi, bir araştırma projesinde izlenecek yolları öğretmek ve ileride yapacakları profesyonel çalışmalara rehber olabilmektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Araştırma; Sosyal Bilimler Enstitüsü yönergesi uyarınca yazılı proje sunumu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ETI 598 dersine giriş. – oryantasyon- ders bilgi formu ve derse giriş. | Ders bilgi formu |
| 2 | Araştırma kağıtları x kompozisyonlar; İyi bir araştırma kağıdının özellikleri; Zaman planlaması | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
| 3 | Beyin fırtınası yapmak; Önplanlama; Kaynakları değerlendirmek; Konunun çerçevesini belirlemek; Fikirleri belirlemek | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
| 4 | Hipotez yazmak; Hipotez örnekleri; Öğrencilerin kendi hipotezleri üzerinde çalışmaları | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
| 5 | Kütüphane kaynaklarının kullanımına yönelik seminer. (Konferans salonunda kütüphane yönetimi ile ortaklaşa bir çalışma) | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
| 6 | Araştırma kağıdı ve Proje planlaması (Neden planlama yapılır, türleri nelerdir?) | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
| 7 | Öğrenciler kendi Projeleri üzerinde çalışırlar ve dersin hocasına sorularını sorarlar. | Students ask questions about their research in class. |
| 8 | APA metin içi alıntı teknikleri | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
| 9 | APA metin içi alıntı teknikleri | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
| 10 | APA referans yazma teknikleri | Ders hocasının dağıttığı kaynaklar ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
| 11 | Araştırma kağıdını kontol etme teknikleri | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
| 12 | Sınıf içi çalışma: Projelerin 1. kopyalarına eleştiri verilmesi. | Öğrencilerin araştırma kağıtları |
| 13 | Projeler için kısa özet yazmak. (Niçin yazılır, kuralları nelerdir) | Ders hocasının dağıttığı kaynaklar ve öğrencilerin araştırma kağıtları |
| 14 | Örnek bir Projenin öğrencilerin yazdıkları diğer projeler ile son bir kez kıyaslanması. | Öğrencilerin projeleri |
| 15 | Ders özeti ve değerlendirmesi Öğrencilerin kağıtları | Öğrencilerin projeleri |
| 16 | Proje üzerine soru-cevap oturumu | Öğrencilerin projeleri |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Sosyal Bilimler enstitüsü, proje hazırlama esasları yönergesi |
|---|---|
| 2. Öğretim elemanı materyalleri | |
| 3. Akademik Yazım Danışma Merkezi Materyalleri |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 100 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 1 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Çeviri kuramları ve uygulamalarını ve çeviri sürecindeki tüm kavramsal ve uygulamaya dönük becerileri kazanır. | X | ||||
| 2 | Çeviribilim çalışmaları bağlamında güncel konular, Avrupa Birliği, Uluslararası İlişkiler, Hukuk, Teknik Konular gibi uzmanlık gerektiren alanlarda bilgi kazanır ve eleştirel yaklaşım geliştirme becerisi kazanır. | X | ||||
| 3 | Çeviri sürecinde karşılaşılabilecek problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır | X | ||||
| 4 | Çeviri analizi, eleştirisi ve yorumlama becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Kültür araştırmaları ve evrensel siyaset alanlarında çevirmenlik mesleğini ilgilendiren eleştirel bir bakış açısı edinir. | X | ||||
| 6 | Araştırma tekniklerine hâkim olur ve veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma konusunda özgüven ve güçlü iletişim becerileri edinir. | X | ||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
| 9 | Çevirmenlik mesleği ile ilgili etik ve teknik bilgi ve donanımına sahip olur. | X | ||||
| 10 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç ve mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | X | ||||
| 11 | Çeviribilim uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
| 12 | Anadili ve yabancı dili akademik alanlarda ve profesyonel sunumlarda akıcı, doğru ve ikna edici bir şekilde kullanır. | X | ||||
| 13 | Çeviride terminoloji yönetimi ve küresel çeviri kalitesi standartları konularında uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 60 | 840 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 100 | 100 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 988 | ||
