AKTS - Betonarme Yapısal Üyelerin Bilgisayar Destekli Analiz ve Tasarımı

Betonarme Yapısal Üyelerin Bilgisayar Destekli Analiz ve Tasarımı (CE449) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Betonarme Yapısal Üyelerin Bilgisayar Destekli Analiz ve Tasarımı CE449 Alan Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
CE342
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Halit Cenan Mertol
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Betonarme elemanların tasarımına yönelik ileri seviye konuların programlama yardımı ile incelenmesi
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler bir kirişin moment eğrilik diyagramlarını çizebilecek ve bu diyagramları kullanarak o kirişin sehimini hesaplayabileceklerdir.
  • Farklı kirişlerin sünekliklerini değerlendirebileceklerdir.
  • Öğrenciler betonarme narin kolonları, iki yönlü döşemeleri ve iki yönlü Moment altındaki kolonları tasarlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler zımbalama ve birleşik kesme-burulma altındaki betonarme Elemanları tasarlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler bu ders kapsamında anlatılan betonarmenin ileri konuları hakkında Microsoft Excel ve Visual Basic programları yazabileceklerdir.
Dersin İçeriği Malzeme özellikleri, kirişlerin moment eğriliği ilişkileri, servis kolaylığı, kirişlerin sünekliği, ince kolonlar, iki yönlü levhalar, çift eksenli eğilme sütunlar, zımbalama makası, kesme ve burulma altındaki davranış, sismik tasarım prensipleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Malzeme Özellikleri
2 Malzeme Özellikleri
3 Kirişler İçin Moment Eğrilik İlişkileri
4 Kirişler İçin Moment Eğrilik İlişkileri
5 Kullanılabilirlik
6 Kullanılabilirlik
7 Kirişlerin Sünekliği
8 Narin Kolonlar
9 İki Yönlü Döşemeler
10 Kolonların İki Yönlü Eğilmesi
11 Zımbalama
12 Kesme Ve Burulma Altındaki Davranış
13 Sismik Tasarım İlkeleri
14 Sismik Tasarım İlkeleri
15 Final Sınavları Dönemi
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Türk Standarları Enstitüsü, Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, TS500, TSE, 2000.
2. Türk Standardları Enstitüsü, Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yüklerin Hesap Değerleri, TS498, TSE, 1997.
3. T.C. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Esaslar, 2007.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında derinlemesine bilgi birikimine sahip olma ve bu bilgileri İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. X
2 İnşaat Mühendisliği sistemlerini ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi kazanır. X
3 Karmaşık mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi edinir.
4 Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme, model ve deney tasarlama ve yapma becerisi kazanır.
5 Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilme becerisi kazanır.
6 Alanı ile ilgili temel araştırmaları bağımsız olarak yürütebilme, araştırma sonuçlarını etkin bir biçimde raporlama ve bilimsel toplantılarda sunma becerisi kazanır.
7 Alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek için yeterli seviyede sözlü ve yazılı İngilizce bilgisi edinir.
8 Alanında edindiği bilgileri disiplin içi ve çok disiplinli takımlar içinde etkin biçimde kullanabilme ve bu takımlarda liderlik yapabilme becerisi kazanır.
9 Alanı ile ilgili konularda yaşam boyu öğrenme sonucu gelişme ve kendini sürekli yenileme gerekliliğinin bilincini kazanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık edinir.
10 İnşaat mühendisliği ile ilgili problemlere ilişkin verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi gerektiğinin farkına varır.
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme yetkinliği kazanır.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 5 6 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 150