AKTS - Bilim Felsefesi
Bilim Felsefesi (KAM516) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilim Felsefesi | KAM516 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bilim Felsefesi dersinin amacı bilimsel gelişmelerin içinde gerçekleştiği paradigmaları incelemektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Bilimin temel kurumları; bilim-iktidar ilişkisi; bilim tarihi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | - |
| 2 | Bilimsel Düşünce Hakkında Genel Tartışmalar | Ernst Cassirer, The Philosophy of the Enlightenment (Princeton: Princeton University Press, 2009). |
| 3 | İnsanın Ölçüsü Olarak Makine (I) | Michael Adas, Machines as the Measure of Men: Science, Technology, and Ideologies of Western Dominance (Ithaca: Cornell University Press, 2014). |
| 4 | İnsanın Ölçüsü Olarak Makine (II) | Michael Adas, Machines as the Measure of Men: Science, Technology, and Ideologies of Western Dominance (Ithaca: Cornell University Press, 2014). |
| 5 | İnsanın Ölçüsü Olarak Makine (III) | Michael Adas, Machines as the Measure of Men: Science, Technology, and Ideologies of Western Dominance (Ithaca: Cornell University Press, 2014). |
| 6 | Makale Yazımı Hakkında Bilgilendirme | - |
| 7 | Bilimsel Düşünüş ve Kolonyalizm (I) | Timothy Mitchell, Colonising Egypt (Berkeley: University of California Press). |
| 8 | Bilimsel Düşünüş ve Kolonyalizm (II) | Timothy Mitchell, Colonising Egypt (Berkeley: University of California Press). |
| 9 | Batı ve Diğerleri | Pankaj Mishra, From the Ruins of Empire (London: Penguin Books, 2012). |
| 10 | Alternatif Moderniteler | Avner Wishnitzer, Reading Clock, Alla Turca: Time and Society in the Late Ottoman Empire (Chicago: Chicago University Press, 2015). |
| 11 | Makale Ödevi Hakkında Bilgilendirme | - |
| 12 | Sunumlar | - |
| 13 | Sunumlar | - |
| 14 | Genel Değerlendirme | - |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Ernst Cassirer, The Philosophy of the Enlightenment (Princeton: Princeton University Press, 2009). |
|---|---|
| 2. Michael Adas, Machines as the Measure of Men: Science, Technology, and Ideologies of Western Dominance (Ithaca: Cornell University Press, 2014). | |
| 3. Timothy Mitchell, Colonising Egypt (Berkeley: University of California Press). | |
| 4. Pankaj Mishra, From the Ruins of Empire (London: Penguin Books, 2012). | |
| 5. Avner Wishnitzer, Reading Clock, Alla Turca: Time and Society in the Late Ottoman Empire (Chicago: Chicago University Press, 2015). |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 60 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 16 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisi kazanır | |||||
| 2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisi kazanır | |||||
| 4 | Uluslararası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olur | |||||
| 5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapma yeteneği kazanır | |||||
| 6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirir | |||||
| 7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirir | |||||
| 8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirir | |||||
| 9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirir | |||||
| 10 | Eleştirel analiz, yorum ve tartışma becerilerini geliştirerek açık fikirli bir öğrenme yaklaşımını benimser | |||||
| 11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 30 | 30 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
