AKTS - Kamu Etiği
Kamu Etiği (KAM531) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kamu Etiği | KAM531 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin amacı siyasette etiğin sınırlarının netleştirilmesi, örnek olay ve senaryolar üzerinden siyasi etiğin ideal tanımının belirlenmesine katkı sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Siyasetle bağlantılı belli başlı etik konular, siyasette ilkeler, yalan, liyakat, kamu politikası ve kişisel değerler, para ve etkisi; etik bağlamında siyasetin kurumsal olan yanıyla ilişkili konular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Giriş ve Tanışma | - |
| 2 | Spinoza Düşüncesine Genel Giriş | Steven Nadler, Spinoza: Bir Yaşam (İstanbul: İletişim Yayınları, 2013). |
| 3 | Ethica (I) | Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017). |
| 4 | Ethica (II) | Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017) |
| 5 | Ethica (III) | Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017) |
| 6 | Ethica (IV) | Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017) |
| 7 | Makale Yazımı Hakkında Bilgilendirme ve Genel Kurallar | Derste dağıtılacak olan yönerge. |
| 8 | Tractatus-Theologico Politicus (I) | Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016) |
| 9 | Tractatus-Theologico Politicus (II) | Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016). |
| 10 | Tractatus-Theologico Politicus (III) | Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016). |
| 11 | Tractatus-Theologico Politicus (IV) | Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016). |
| 12 | Öğrenci sunumları | - |
| 13 | Öğrenci sunumları | - |
| 14 | Dersin kısa özeti | - |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017) |
|---|---|
| 2. Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016) | |
| 3. Steven Nadler, Spinoza: Bir Yaşam (İstanbul: İletişim Yayınları, 2013) |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | 1 | 30 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 18 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisi kazanır | |||||
| 2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisi kazanır | |||||
| 4 | Uluslararası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olur | |||||
| 5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapma yeteneği kazanır | |||||
| 6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirir | |||||
| 7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirir | |||||
| 8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirir | |||||
| 9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirir | |||||
| 10 | Eleştirel analiz, yorum ve tartışma becerilerini geliştirerek açık fikirli bir öğrenme yaklaşımını benimser | |||||
| 11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
| Projeler | 1 | 15 | 15 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
