AKTS - Siyasi Tarih
Siyasi Tarih (UI504) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Siyasi Tarih | UI504 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı 1500’lerden başlayarak 1960'lara kadar Avrupa’da meydana gelen önemli siyasi, sosyal ve diplomatik olayları ele almaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Siyasi, ekonomik ve teknolojik açılardan dünyada Batının yükselişi, yeni kıtaların keşfi, sömürge imparatorluklarının oluşturulması, günümüz uluslararası sisteminin oluşmasında temel yapı olan ulus-devlet sisteminin oluşumu, Birinci ve İkinci Dünya Savaşı ve Soğuk Savaş. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Avrupa’nın yükselişi, Rönesans, reform vs | Sander 1, ss. 70-144 | 
| 2 | Yeni kıtaların keşfi ve Avrupa toplumsal ve siyasal hayatının yeniden yapılandırılması | Sander 1, ss.70-144 | 
| 3 | Fransa’nın yükselişi: iç savaşın sona ermesi, Fransa’nın toparlanması, ilk seküler savaş olarak Otuz Yıl Savaşları ve ilk seküler barış olarak Westphalia Antlaşması (1648), XIV. Louis ve reformları | Sander 1, ss. 70-144 | 
| 4 | İspanya Veraset Savaşları ve İngiltere’nin yükselişi: Kuzey Amerika’da nüfuz mücadelesi ve Amerikan İhtilali | Sander 1, ss.151-161 | 
| 5 | Fransız İhtilali: sebepleri, sonuçları, Napolyon savaşları ve 1815 Viyana Düzenlemeleri | Sander 1, ss. 161-185 | 
| 6 | Vize Sınavı | |
| 7 | Avrupa’da ihtilaller dönemi: 1830 ve 1848 ihtilalleri, Endüstri Devrimi ve sonuçları | Sander 1, ss.183-195 | 
| 8 | İtalya ve Almanya’nın milli birliklerinin kurulması: sebepler, savaşlar ve sonuçlar | Sander 1, ss. 217-225 | 
| 9 | İttifaklar ve Birinci Dünya Savaşına giden yol: sebepler ve sonuçlar | Sander 2, ss.13-16 | 
| 10 | Birinci Dünya Savaşı sonrası Avrupa ve barış antlaşmaları: Versailles, Saint-Germain, Trianon vb. Lozan ile mukayeseler. | Sander 2, ss. 16-32 | 
| 11 | Almanya’da Weimer dönemi ve darbe girişimleri | |
| 12 | Locarno dönemi ve sonrası: Hitler’in yükselişi ve iktidara gelişi | Sander 2, ss.32-40 | 
| 13 | Hitler’in dış politika amaçları ve uluslararası gelişmeler | Sander 2, ss.40-65 | 
| 14 | İkinci Dünya Savaşı ve sonrası: BM’nin kuruluşu, Soğuk Savaş vs | Sander 2, ss.111-189 | 
| 15 | Soğuk Savaş krizleri, Berlin krizleri, U2 krizi ve Küba Füzeler Krizi (1948-1962) | Sander 2, ss. 201-322 | 
| 16 | Genel değerlendirme | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Oral Sander, Siyasi Tarih, İmge Kitabevi, 2000 | 
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 | 
| Toplam | 2 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Avrupa çalışmaları alanını anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olur | X | ||||
| 2 | AB entegrasyonunu kuramsal bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olur | X | ||||
| 3 | AB’nin güncel meseleleri konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisini kazanır | X | ||||
| 4 | AB üyesi devletlerin birbirleri ve AB kurumları ile ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olur | X | ||||
| 5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin AB ile ilişkilerine dair analiz yapma becerilerini geliştirir | X | ||||
| 6 | AB ülkelerinin AB’ye üye olmayan ülkelerle ilişkilerini analiz etme becerisi kazanır | X | ||||
| 7 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirir | X | ||||
| 8 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirir | X | ||||
| 9 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirir | X | ||||
| 10 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirir | X | ||||
| 11 | Eleştirel analiz, yorum ve tartışma becerilerini geliştirerek açık fikirli bir öğrenme yaklaşımını benimser | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
