AKTS - Araştırma Yöntemleri ve İletişim Becerileri
Araştırma Yöntemleri ve İletişim Becerileri (MDES600) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma Yöntemleri ve İletişim Becerileri | MDES600 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı doktora öğrencilerinin araştırma ve iletişim becerilerini geliştirerek doktora araştırma çalışmalarını ve tezlerini daha etkin olarak planlamaları, yürütmeleri ve sunmaları konusunda yardımcı olmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Titiz, bilimsel araştırma, özellikle tez veya doktora tezleri; literatür taraması; anketler; meta-analizler; deneysel araştırma tasarımı; araştırma sorularının hazırlanması; teori tasarlanması; nitel ve nicel verilerin toplanması ve analiz metotları; geçerlilik; güvenilirlilik; nirengi; bulguların tasarımı; araştırma önerisinin yazılması ve yayın |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, araştırma nedir? Neden araştırma yapılır? | Ders Notları |
| 2 | Araştırma probleminin tanımlanması | Ders Notları |
| 3 | Araştırmanın planlanması ve yönetimi | Ders Notları |
| 4 | Literatür taraması, taksonomi | Ders Notları |
| 5 | Veri toplama ve yönetimi | Ders Notları |
| 6 | Teknik yazma | Ders Notları |
| 7 | Araştırma/tez teklifi yazma | Ders Notları |
| 8 | Araştırma etiği | Ders Notları |
| 9 | İletişim becerileri | Ders Notları |
| 10 | Bilim insanları konuşmak zorundadır | Ders Notları |
| 11 | Nasıl sunum yapılır? | Ders Notları |
| 12 | Öğrenci sunumları | - |
| 13 | Öğrenci sunumları | - |
| 14 | Öğrenci sunumları | - |
| 15 | Öğrenci sunumları | - |
| 16 | Öğrenci sunumları | - |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Robert L. Peters. Farrar, Straus and Giroux, Getting What You Came For: The Smart Student's Guide to Earning a Master's or Ph.D. (Revised Edition), 1997. |
|---|---|
| 2. Zina O’Leary, The Essential Guide to Doing Research, Sage Publications, London, 2004. | |
| 3. Bruce A. Thyer, Preparing Research Articles, Oxford University Press, London, 2008. | |
| 4. Paul Oliver, The Student’s Guide to Research Ethics, Open University Press, Philadelphia, 2003. | |
| 5. James E. Mauch and Namgi Park, Guide to the Successful Thesis and Dissertation: A Handbook for Students and Faculty, 5th Ed., Marcel Dekker, Inc., New York, 2003. | |
| 6. D. Eric Walters and Gale Climenson Walters, Scientists Must Speak, Rutledge, London, 2002. | |
| 7. Owen Hargie (Ed.), The Handbook of Communication Skills, 3rd Ed., Rutledge, London, 2006. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 1 | 20 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 3 | 30 |
| Sunum | 3 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | 1 | 30 |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygular. | X | ||||
| 2 | Deney tasarlar, deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar. | |||||
| 3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar. | X | ||||
| 4 | Disiplinler arası alanlarda etkin biçimde çalışır. | X | ||||
| 5 | Mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
| 6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | ||||
| 7 | Etkili iletişim kurar. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanır ve bu sürece katılır. | |||||
| 9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
| 10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern araç, teknik ve becerileri kullanır. | X | ||||
| 11 | Proje yönetimi becerilerine ve uluslararası standartlar ile metodolojilere ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||
| 12 | Gerçek dünya problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | |||||
| 13 | Mesleki bilgiye katkı sağlar. | X | ||||
| 14 | Yöntemsel ve bilimsel araştırma yapar. | X | ||||
| 15 | Orijinal ya da mevcut bilgi kümesi çerçevesinde bilimsel bir yapıt üretir, raporlar ve sunar. | X | ||||
| 16 | Ürettiği özgün fikri savunur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 30 | 30 |
| Derse Özgü Staj | 1 | 20 | 20 |
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 8 | 24 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
