AKTS - Gereksinim Mühendisliği
Gereksinim Mühendisliği (SE560) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gereksinim Mühendisliği | SE560 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yazılım mühendisleri için gereksinim mühendisliği yöntemlerine yönelik genel bir giriş yapmaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Alan araştırması ve gereksinim temini; gereksinim değerlendirmesi; gereksinim spesifikasyonu ve dökümantasyonu; yazılım kalite güvencesi; gereksinim evrimi; hedef diyagramları ile sistem objektiflerinin modellenmesi; hedef modellerinde risk analizi; sistem aracılarının ve görevlerinin modellenmesi; sistem davranışlarının modellenmesi; değişik siste | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Alan Araştırması ve Gereksinim Temini | Requirements Engineering, Axel van Lamsweerde- Ch. 2 | 
| 2 | Gereksinim Değerlendirmesi | Ch.3 | 
| 3 | Gereksinim Spesifikasyonu ve Dökümantasyonu | Ch.4 | 
| 4 | Yazılım Kalite Güvencesi | Ch.5 | 
| 5 | Gereksinim Evrimi | Ch.6 | 
| 6 | Hedef Diyagramları ile Sistem Objektiflerinin Modellenmesi | Ch.8 | 
| 7 | Hedef Modellerinde Risk Analizi | Ch.9 | 
| 8 | Sistem Aracılarının ve Görevlerinin Modellenmesi | Ch.11 | 
| 9 | Sistem Davranışlarının Modellenmesi | Ch.13 | 
| 10 | Değişik Sistem Görüşlerinin Entegrasyonu | Ch.14 | 
| 11 | Hedefe Yönelik Model Kurma Methodu Aksiyonu | Ch.15 | 
| 12 | Sistem Modellerinin Formal Spesifikasyonu | Ch.17 | 
| 13 | Durum çalışması | Konuların tekrarı | 
| 14 | Durum çalışması | Konuların tekrarı | 
| 15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı | 
| 16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. van Lamsweerde, A., Requirements Engineering: From System Goals to UML Models to Software Specifications, Wiley, 2009. | 
|---|---|
| 2. Wiegers, K. E., Software Requirements, Second Edition (Pro-Best Practices), Microsoft Press, 2003 | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Leffingwell, D. & Widrig, D., Managing Software Requirements: A Use Case Approach, Addison Wesley, 2nd edn, 2003. | 
| 4. Hull, E., Jackson, K. & Dick, J., Requirements Engineering, Springer, 2nd Ed.,Pressman, R. S., Software Engineering, McGraw Hill, 2005 | |
| 5. Thayer, R. H., Dorfman, M., Software Requirements Engineering, Wiley-IEEE Computer Society, 1999 | |
| 6. Young, R. R., The Requirements Engineering Handbook, Artech House, 2004 | |
| 7. Kotonya, G., Sommerville, I., Requirements Engineering: Processes and Techniques, Wiley, 1998 | |
| 8. Requirements Management with Use Cases, Rational Software Corporation, (>=v5.5). | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 3 | 10 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | 1 | 15 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 6 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygular. | X | ||||
| 2 | Deney tasarlar, deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
| 3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar. | X | ||||
| 4 | Disiplinler arası alanlarda etkin biçimde çalışır. | |||||
| 5 | Mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
| 6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | ||||
| 7 | Etkili iletişim kurar. | X | ||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanır ve bu sürece katılır. | X | ||||
| 9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
| 10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern araç, teknik ve becerileri kullanır. | X | ||||
| 11 | Proje yönetimi becerilerine ve uluslararası standartlar ile metodolojilere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | ||||
| 12 | Gerçek dünya problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | X | ||||
| 13 | Mesleki bilgiye katkı sağlar. | X | ||||
| 14 | Yöntemsel ve bilimsel araştırma yapar. | |||||
| 15 | Orijinal ya da mevcut bilgi kümesi çerçevesinde bilimsel bir yapıt üretir, raporlar ve sunar. | X | ||||
| 16 | Ürettiği özgün fikri savunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | 1 | 20 | 20 | 
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 10 | 30 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 228 | ||
