AKTS - İleri Algoritma
İleri Algoritma (CMPE524) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri Algoritma | CMPE524 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Dersin sonunda öğrenci, algoritmaların analizinin ve dizaynının nasıl yapıldığını ve algoritmaların karmaşıklığının nasıl ölçülebildiğini öğrenecek, algoritma alanının teorik altyapısını kavrayacak ve gerçek hayat problemlerine verimli algoritmik çözümler oluşturma becerisi kazanacaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Algoritma dizaynı ve analizi, O?notasyonu, parçala?çöz algoritması, olasılık analiz ve rastgele algoritmalar, dinamik programlama, fırsatçı algoritmalar, alt sınır teoremi, sıralama ve arama algoritmalarının karmaşıklıkları, grafik algoritmaları, NP-zor ve NP-tamam (NPC) problemler, başlıca NPC problemleri, NPC ye problem sağlama, bazı dizgi işleme | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş, fonksiyonların artışı | Ana ders kitabı Bölüm 1-3 | 
| 2 | Özyineliler | Bölüm 4 | 
| 3 | Sıralama | Bölüm 6-7 | 
| 4 | Çizge Algoritmaları: BFS, DFS | Bölüm 22 | 
| 5 | Topolojik Sıralama | Bölüm 22 | 
| 6 | Minimum Spanning Trees: Kruskall ve Prim Algoritmaları | Bölüm 23 | 
| 7 | Tek En Kısa Yollar: Bellman-Ford Algoritmaları | Bölüm 24 | 
| 8 | Tek En Kısa Yollar: Dijkstra's Algoritması | Bölüm 24 | 
| 9 | Tüm Çiftler En Kısa Yollar | Bölüm 25 | 
| 10 | Maksimum-Akış: Akış ağları | Bölüm 26 | 
| 11 | Maksimum-Akış: Ford-Fulkerson Algoritması | Bölüm 26 | 
| 12 | Maksimum-Akış: Maksimum İki-Parça Çizgeleri | Bölüm 26 | 
| 13 | NP-Tamlık | Bölüm 34 | 
| 14 | NP-Tamlık | Bölüm 34 | 
| 15 | Gözden geçirme | |
| 16 | Gözden geçirme | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. T.H.Cormen, C.E.Leiserson, R.L.Rivest and C.Stein: Introduction to Algorithms, 2nd ed., MIT Press 2001. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. E.Horowitz, S.Sahni: Fundamentals of Computer Algorithms, Computer Science Press, 1989. | 
| 3. E.Horowitz, S.Sahni, S.Rajasekeran, Computer Algorithms, ISBN: 978-0-929306-41-4, Silicon Press, 2008. | |
| 4. J.Kleinberg, E.Tardos, Algorithm Design, Addison – Wesley, ISBN: 0-321-29535-8, 2006. | |
| 5. A.V.Aho, J.E.Hopcroft, J.D.Ullman, The Design and Analysis of Computer Algorithms, Addison-Wesley Series in Computer Science and Information Processing, 1979. | |
| 6. S.S. Skiena, The Algorithm Design Manual, Springer – Verlag, New York, 1998. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 1 | 10 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 | 
| Toplam | 5 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygular. | X | ||||
| 2 | Deney tasarlar, deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar. | |||||
| 3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar. | X | ||||
| 4 | Disiplinler arası alanlarda etkin biçimde çalışır. | |||||
| 5 | Mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
| 6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||
| 7 | Etkili iletişim kurar. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanır ve bu sürece katılır. | |||||
| 9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern araç, teknik ve becerileri kullanır. | X | ||||
| 11 | Proje yönetimi becerilerine ve uluslararası standartlar ile metodolojilere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | ||||
| 12 | Gerçek dünya problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | X | ||||
| 13 | Mesleki bilgiye katkı sağlar. | X | ||||
| 14 | Yöntemsel ve bilimsel araştırma yapar. | |||||
| 15 | Orijinal ya da mevcut bilgi kümesi çerçevesinde bilimsel bir yapıt üretir, raporlar ve sunar. | |||||
| 16 | Ürettiği özgün fikri savunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 5 | 5 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 8 | 16 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
