AKTS - Mikroiktisat Uygulamaları
Mikroiktisat Uygulamaları (ECON504) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikroiktisat Uygulamaları | ECON504 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | 1. Mikroiktisata ilişkin uygulamaları sunmak 2. Öğrencilerin istatistiki ve ekonometrik analiz yapabilmelerini sağlamak. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Stata?ya giriş, uygulamalı regresyon analizleri, nicel bilgiye ilişkin uygulamalı analizler, değişen varyans sorununa ilişkin uygulamalı analizler, temel zaman serisi analizleri, zaman serilerinde çoklu bağlantı, panel veri uygulamaları, ileri panel veri uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Stata’ya Giriş I | Notlar |
| 2 | Stata’ya Giriş II | Notlar |
| 3 | Stata’ya Giriş III | Notlar |
| 4 | Uygulamalı Regresyon Analizleri I | Wooldridge, p. 22-100 |
| 5 | Uygulamalı Regresyon Analizleri I | Wooldridge, p. 100-167 |
| 6 | Nicel Bilgiye İlişkin Uygulamalı Analizler | Wooldridge, p. 225-264 |
| 7 | Değişen Varyans Sorununa İlişkin Uygulamalı Analizler | Wooldridge, p. 264-300 |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Temel Zaman Serisi Analizleri I | Wooldridge, p. 340-360 |
| 10 | Temel Zaman Serisi Analizleri II | Wooldridge, p. 360-377 |
| 11 | Zaman Serilerinde Çoklu Bağlantı | Wooldridge, p. 408-443 |
| 12 | Panel Veri Uygulamaları I | Wooldridge, p. 444-460 |
| 13 | Panel Veri Uygulamaları II | Wooldridge, p. 460-481 |
| 14 | İleri Panel Veri Uygulamaları I | Wooldridge, p. 481-495 |
| 15 | İleri Panel Veri Uygulamaları II | Wooldridge, p. 495-506. |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Introductory Econometrics, Jeffrey Wooldridge; South-Western; 2009. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. An Introduction to Stata Programming, Christopher F. Baum; Stata Press, 2009. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 10 | 5 |
| Sunum | 1 | 15 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
| Toplam | 13 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel mikro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir | X | ||||
| 2 | Temel makro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir | X | ||||
| 3 | Matematiksel modelleme uygular | X | ||||
| 4 | İktisadi olguları istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri kullanarak analiz eder | X | ||||
| 5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz edebilir ve yorumlar | X | ||||
| 6 | Literatür taraması yaparak teorik bilgiye ulaşabilir ve ampirik olarak doğrulanabilir bir hipotez oluşturur | X | ||||
| 7 | Bir araştırma tasarlayabilir ve belirlenen zaman çerçevesinde araştırmayı yürütebilir | X | ||||
| 8 | Uygulamalı iktisat alanındaki karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilir | X | ||||
| 9 | Akademik araştırma sonuçlarına dayanan uygun politikalar geliştirir ve önerebilir | X | ||||
| 10 | Sorunların çözümü için diğer disiplinlerden elde edilen bilgi ile ekonomik bilgiyi birleştirerek değerlendirebilir | X | ||||
| 11 | Bilgi teknolojisini etkin bir şekilde kullanabilir | X | ||||
| 12 | Bağımsız araştırma yapabilir ve öğrenebilme becerisi edinir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 10 | 1 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 99 | ||
