AKTS - Elementer Statistics
Elementer Statistics (STAT211) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elementer Statistics | STAT211 | Diğer Bölümlere Verilen Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| Yok |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Diğer Bölümlere Verilen Servis Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Ham verinin işlenmesinde kullanılan merkezi eğilim / dağılım ölçüleri, tablo grafik gibi araçlarla verinin özetlenmesi ve sınıflandırılmasında kullanılan yöntemler yanında, sosyal bilimlerde istatistik uygulamalarında geniş yer tutan olasılık yöntemler konusunda öğrenciye temel bilgi sunma |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ortalama, ortanca, tepe değeri ve standard sapma gibi tanımsal istatistik göstergeleri, Olasılık Kavramı, Rastgele Olay/ Rastgele Deney, Koşullu Olasılık, İstatisksel Bağımsızlık, Rastgele değişken, Olasılık Dağılım Tablosu,, Binom Dağılımı ve Normal Dağılım |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Tanımlar, Çokluk Bölünümü | s.. 4 – 17, 51-59 |
| 2 | Verinin Grafik Gösterimi, Dal-Yaprak Gösterim | s:. 59-72 |
| 3 | Gruplandırılmış/Gruplandırılmamış veriler için Merkezi Eğilim Ölçüleri, ortalama ortaca, tepe değeri | s. 73-86 |
| 4 | Merkezi Dağılım ölçüleri, standard sapma, değişim katsayısı | s. 88-111 |
| 5 | Rastgele olay / Rastgele Deney, Örneklem uzayı, Olasılık Kavramı | s. 127-132 |
| 6 | Klasik / Sonradan Olasılık Tanımları, Çarpma Kuralı | s. 150- 160 |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Venn Gösterimi, Kontenjans Tablosu | s. 137-140 |
| 9 | Koşullu Olasılık, istatistiksel Bağımsızlık | s. 140-146 |
| 10 | Rastgele Değişken, Günlük Yaşamdan Örnekler, Olasılık Dağılım Tablosu | s. 147-151 |
| 11 | Beklenen Değer, Bir Rastgele Değişkenin Ortalaması ve Standard sapması | s. 152-157 |
| 12 | Binom dağılımı ve Olasılık Bulma | s. 167-176 |
| 13 | Normal Dağılım, Bilim Alanlarında ve Günlük Yaşamda Kullanım Alanları | s. 182-184 |
| 14 | Standart Normal Dağılım Tablosu ( z tablosu ) ve problemlerde kullanımı | s. 184-195 |
| 15 | Konu Tekrarı | |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. D.H. Sanders, R. K. Smidt, Statistics, A First Course, 1990 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. A. G. Bluman, Elementary Statistics, A step by step Approach, McGrawHill 2001 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | |||||
| 3 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. | |||||
| 4 | Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | |||||
| 5 | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |||||
| 6 | Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||
| 7 | Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. | |||||
| 8 | Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |||||
| 9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | |||||
| 10 | Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. | |||||
| 11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 3 | 6 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 84 | ||
