AKTS - C Programlama Dili
C Programlama Dili (MCS116) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| C Programlama Dili | MCS116 | 2. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| MCS 115 Bilgisayar Bilimlerine Giriş |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere C programlama dilinin temel kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Algoritmalar ve Akış Şemaları, Değişken Tanımlamaları ve Veri Türleri, Aritmetik İfadeler, Göstergeçler, Kütüphane Fonksiyonları, Seçme Yapıları, Tekrarlama ve Döngü Deyimleri, Diziler, Dizgiler, Özyineleme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Program Tasarımı: Algoritmalar ve Akış Şemaları | |
| 2 | 2.1 C Dilinin Elemanları 2.2 Değişken Tanımlama ve Veri Türleri 2.3 İcra Edilebilir Deyimler 2.4 Bir C Programının Genel Biçimi | s. 34-58 |
| 3 | 2.5 Aritmetik İfadeler 2.6 Bir Programın Çıktılarının Biçimlendirilmesi 2.7 Etkileşimli Mod, Çoklu Mod ve Veri Dosyaları 3.1 Verilen Bilgiler Yardımıyla Program Oluşturmak 3.2 Kütüphane Fonksiyonları | s. 58-80, 96-112 |
| 4 | 3.4 Argümanı Olmayan Fonksiyonlar 3.5 Girdi Argümanlı Fonksiyonlar 4.1 Kontrol Yapıları 4.2 Koşul Deyimleri 4.3 if Deyimi 4.4 Bileşik İfadeli if Deyimleri 4.7 İç-içe if Deyimleri ve Çoklu-Alternatif Kararlar 4.8 switch Deyimi | s. 114-136, 146-166, 179-196 |
| 5 | 5.2 Döngülerin Sayılması ve while Deyimi 5.3 Bir Toplam veya Çarpımın bir Döngü İçinde Hesaplanması 5.4 for Deyimi 5.6 Döngü Tasarımı (Sadece Sentinel-Kontrollü Döngü) | s. 212-231, 222-231, 238-245 |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | 5.7 İç-içe Döngüler 5.8 do-while deyimi ve Flag-Kontrollü Deyimler | s. 245-254 |
| 8 | 6.1 Basit Çıktı Parametreli Fonksiyonlar 6.2 Girdi/Çıktı Parametreli Bir Fonksiyonun Çoklu Çağırılması | s. 280-296 |
| 9 | 6.3 Değişken İsimlerininin Tanım Bölgeleri 6.4 Gerçek Argüman Olarak Çıktı Parametreleri | s. 296-302 |
| 10 | 7.1 Sayısal Tiplerin Gösterimleri ve Birbirlerine Dönüştürülmeleri 7.2 char Sayısal Tipinin Gösterimi ve Diğer Sayısal Tiplere Dönüştürülmesi | s. 330-345 |
| 11 | 8.1 Dizilerin Tanımlanması ve Referansı 8.2 Dizi İndisleri 8.3 Sıralı Erişim İçin for Döngüsünün Kullanımı | s. 368-380 |
| 12 | 8.4 Dizi Elemanlarının Fonksiyon Argümanı Olarak Kullanımı | s. 380-397 |
| 13 | 8.6 Bir Dizinin Sıralanması ve Arama 8.7 Çok Boyutlu Diziler | s. 397-407 |
| 14 | 9.1 Karakter Dizgileri 9.2 Karakter Dizgisi Kütüphane Fonksiyonları: Aktarma ve Alt Karakter Dizgileri | s. 434-448 |
| 15 | 10.1 Yineleme 10.2 Bir Yinelemeli Fonksiyonun Analizi 10.3 Yinelemeli Matematiksel Fonksiyonlar | s. 502-522 |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Problem Solving and Program Design in C, Jeri R. Hanly, Elliot B. Koffman, 4th Edition, Pearson Addison Wesley, 2004. |
|---|---|
| 5. Teach Yourself C in 21 Days, Sams Publishing, 1999. | |
| Diğer Kaynaklar | 2. C How to Program, Deitel, Pearson Prentice Hall, 2004. |
| 3. C Programming Laboratory Manual, Prof. Dr. Ali Yazici, Asst. Prof. Dr. Çigdem Turan, Inst. Fügen Selbes, Atilim University, Department of Computer Engineering, 2001. | |
| 4. C in a Nutshell- O’Reilly, 2005. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | 5 | 10 |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | X | ||||
| 3 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | X | ||||
| 5 | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | ||||
| 6 | Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 7 | Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. | X | ||||
| 8 | Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | X | ||||
| 9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | X | ||||
| 10 | Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
| 11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | 16 | 2 | 32 |
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 7 | 14 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 88 | ||
