AKTS - İşletme ve Ekonomi Öğrencileri için Analiz
İşletme ve Ekonomi Öğrencileri için Analiz (MATH102) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşletme ve Ekonomi Öğrencileri için Analiz | MATH102 | Diğer Bölümlere Verilen Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| (MATH101 veya MATH103) |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Diğer Bölümlere Verilen Servis Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, ekonomi, sosyal ve işletme bilimlerinde analizin doğrudan uygulamalarına ışık tutacak örneklerle tek değişkenli difereansiyel ve integral hesaplama ile çok değişkenli diferansiyel hesaplama becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Limit ve süreklilik, türev, türevin uygulamaları, integral, integralin uygulamaları, çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türev, çok değişkenli fonksiyonlarda uç değerler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Limit | s. 448-457, 458-465 |
| 2 | Süreklilik, Türev | s. 466-471, 481-488 |
| 3 | Türev Kuralları, Diferansiyellenebilirlik ve Süreklilik, Çarpım ve Bölümün Türevi Kuralları | s. 489-496, 506-514 |
| 4 | Zincir Kuralı ve Kuvvet Kuralı, Logaritmik Fonksiyonların Türevleri, Üstel Fonksiyonların Türevleri | s. 515-522, 529-533, 534-538 |
| 5 | Kapalı Fonksiyonların Türevleri, Logaritmik Türev, Yüksek Basamaktan Türevler | s. 544-548, 549-552, 557-559 |
| 6 | Yerel Uç-değerler (Maksimum-Minimum), Kapalı Bir Aralıkta Mutlak Uç-Değerler | s. 567-577, 578-579 |
| 7 | İç-bükeylik, İkinci Türev Testi | s. 580-586, 587-588 |
| 8 | Asimptotlar, Maksimum-Minimum Uygulamaları | s. 589-598, 599-610 |
| 9 | Belirsiz Integral, Başlangıç Koşulları ile Integral, İntegral Alma Formülleri | s. 623-628, 629-632, 633-639 |
| 10 | İntegral Alma Teknikleri, Belirli İntegral, İntegral Hesabın Temel Teoremi | s. 640-644, 645-650, 651-658 |
| 11 | Alan hesabı, Eğriler Arasında Kalan Alan | s. 664-667, 668-674 |
| 12 | Kısmi İntegrasyon, Çok Değişkenli Fonksiyonlar | s. 685-688, 745-749 |
| 13 | Kısmi Türev, Yüksek Basamaktan Kısmi Türev | s. 750-754, 763-765 |
| 14 | İki Değişkenli Fonksiyonlar için Maksimum-Minimum, Lagrange Çarpanları | s. 769-777, 778-784 |
| 15 | Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences, 11th Edition; E. F. Haeussler, Jr./ R. S. Paul, Prentice-Hall International Inc. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Calculus for Business, Economics, and Social Sciences, 9th Edition; R. A. Barnett / M. R. Ziegler / K. E. Byleen, Prentice-Hall |
| 3. Calculus: A complete Course, R. A. Adams, 3rd Edition; Addison Wesley | |
| 4. Calculus with Analytic Geometry, C. H. Edwards; Prentice Hall |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 4 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 7 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | |||||
| 3 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. | |||||
| 4 | Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | |||||
| 5 | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |||||
| 6 | Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||
| 7 | Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. | |||||
| 8 | Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |||||
| 9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | |||||
| 10 | Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. | |||||
| 11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 57 | ||
