AKTS - Rusça IV
Rusça IV (RUS302) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rusça IV | RUS302 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| (RUS301 veya ETI281) |
| Dersin Dili | Rusça |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin temel amacı RUS201, RUS202 ve RUS301 derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A2* seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel Rusça becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
| 2 | Ünite 3 “ЧТОБЫ” cümleler.Зачем?С какой целью? soruları Amaç bildirme Gereklilik bildirme Alıştırmalar Diyalog çalışması | Sayfa 106 - 116 |
| 3 | Ünite 4 Дательный падеж E halinde tekil/çoğul sıfat çekimleri. Дать, подарить, купить, объяснить, посоветовать fiilleri “СВОЙ” zamiri (-e hali) Diyalog çalışması | Sayfa 117 - 124 |
| 4 | Ünite 4 -e hali Gereklilik ifadesi (НАДО/НУЖНО) НУЖЕН,НУЖНА words Diyalog çalışması | Sayfa 125 - 130 |
| 5 | Ünite 4 Hareket yeri (Где?По какому?По какой? Soruları) Hareket istikameti (КУДА(4) К КОМУ(3) Hareket fiilleri (Подойти/подъехать) | Sayfa 131 - 140 |
| 6 | Ünite 4 Doğrudan ve dolaylı anlatım(devamı) “КОТОРЫЙ” ilgi zamiri (-e hali) | Sayfa 141 - 150 |
| 7 | Ünite 5 Творительный падеж. Tekil/çoğul sıfat çekimleri (ile hali – birliktelik) С” edatı Советоваться, встречаться, беседовать, спорить, знакомиться fiilleri Alıştırmalar Diyalog çalışması | Sayfa 150 - 158 |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Ünite 5 Meslek/Meşguliyet/Hobi Быть, стать, работать, Заниматься, увлекаться, интересоваться fiilleriyle ile hali kullanılması ile hali (araç) Alıştırmalar Diyalog çalışması | Sayfa 158 - 163 |
| 10 | Ünite 5 ile halinde kullanılan edatlar: Под, над, перед, за,мехду, рядом с. Zaman ifadesi Когда?Перед чем? soruları Diyalog çalışması | Sayfa 163 - 167 |
| 11 | Doğru/Dolaylı anlatım (devam) Dolaylı anlatımda “ЛИ” takısı “КОТОРЫЙ” ilgi zamiri ( ile halde) Ünite 5 | Sayfa 186 - 179 |
| 12 | Ünite 6 Tekil isim çekimleri(tekrar) Çoğul isimlerin hal çekimleri Çoğul zamirlerin ve çoğul sıfatların çekimleri “Которые,которых” ilgi zamirlerinin çekimleri Alıştırmalar | Sayfa 182 - 194 |
| 13 | Ünite 6 Tekil/Çoğul sıfat çekimleri (tekrar) Koşul cümleleri Gerçek koşul: “ЕСЛИ” Alıştırmalar | Sayfa 195 -197 |
| 14 | Ünite 6 Gerçekleşmesi imkansız koşul: “ЕСЛИ БЫ” Bileşik cümleler (”ХОТЯ” bağlacı ile) Alıştırmalar Diyalog çalışması | Sayfa 197 - 211 |
| 15 | GENEL TEKRAR | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. V.Antonova, M.Nahabina, A.Tolstıh. (2004) Doroga v Rossiyu 2, Zlatoust Yayınları, Moskova |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | |||||
| 2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | |||||
| 3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | |||||
| 4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | |||||
| 5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | |||||
| 6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | |||||
| 7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | |||||
| 8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | |||||
| 9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | |||||
| 11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | |||||
| 12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
