AKTS - Atatürk İlke ve İnkilâp Tarihi II

Atatürk İlke ve İnkilâp Tarihi II (HIST102) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Atatürk İlke ve İnkilâp Tarihi II HIST102 2 0 0 2 2
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Gültekin K. Birlik
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilere vatan sevgisini aşılamak; Atatürk ilkelerine bağlı, Atatürkçü gençler olarak yetişmelerini sağlamak; demokrasi bilincini geliştirerek çağdaş demokratik yönetim düzeyine hangi aşamalardan geçilerek ulaşıldığını kavratmaktır. Öğrencilere, günümüzün sorunlarını Atatürkçü yaklaşımla çözüm önerileri geliştirecek tutum, davranış ve yeteneği kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Türkiye Cumhuriyetinin ilanından günümüze kadar olan süreçteki: Siyasi olayları neden-sonuç ilişkisi içerisinde anlar Önemli ekonomik kararları ve sonuçlarını bilir Türk demokrasi tarihinin gelişim çizgisini bilir Türk Anayasa metinlerini genel hatlarıyla bilir İkinci Dünya Savaşının nedenlerini ve sonuçlarını bilir Atatürk ilkelerini bilir.
Dersin İçeriği Kurtuluş Savaşı; Lozan Antlaşması; Cumhuriyetin ilanı; saltanatın ve halifeliğin kaldırılması; Atatürk devrimleri; milli ekonominin kurulması; II. Dünya Savaşı, öncesi ve sonrası; 1960 aonrası Türkiye Cumhuriyeti.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyetin ilanı, Halifeliğin kaldırılması, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, 20 Ocak 1921 Anayasası. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 151-166. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 188-209. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi s. 177-191.
2 Şeyh Sait isyanı, 20 Nisan 1924 Anayasası, İzmir suikastı, Serbest Cumhuriyet Fırkası, Menemen olayı. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 166-175. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 209-214. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi s. 191-203.
3 Hukuk, eğitim ve kültür, ekonomi ve günlük hayata ilişkin devrimler, düzenlemeler. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 179-206. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 214-260. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 203-228.
4 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923-1930 Dönemi: Türk-Yunan ilişkileri, Musul sorunu, Türk-Fransız ilişkileri. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 209-217. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 271-286. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 228-235.
5 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923-1930 Dönemi: Türk-İtalyan ilişkileri, Türk-Sovyet ilişkileri, Doğu devletleri ile ilişkiler. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 217-219. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 286-292. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 235-237.
6 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1931-1939 Dönemi: Türkiye’nin Milletler Cemiyetine girişi, Türk-Alman ilişkileri, Balkan Antantı, Türk-İngiliz İlişkileri. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 219-224. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 292-295. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 238-240.
7 Ara sınav
8 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1931-1939 Dönemi: Montreux Boğazlar Sözleşmesi, Sadabat Paktı, Hatay sorunu. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 224-228. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 286-289. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 240-247.
9 Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Milliyetçilik. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 231-241. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 305-312. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 251-263.
10 Atatürk ilkeleri: Devletçilik, Laiklik, İnkılapçılık. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 241-252. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 313-320. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 263-268.
11 İsmet İnönü Dönemi (1938-1950). İkinci Dünya Savaşı. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 253-268. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 325-335, 363-366. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 288-306.
12 Demokrat Parti Dönemi (1950-1960). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 268-273. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 335-347. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 311-331.
13 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1960-2000 yılları arasındaki iç ve dış olaylar. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 274-286. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 347-362. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 335-353.
14 Soğuk Savaş döneminde Türkiye. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 286-295. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 366-376, 381-390. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 326-329.
15 Soğuk Savaş dönemi sonrasında Türkiye. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 295-297. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 390-407. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 372-391.
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Nutuk, Mustafa Kemal Atatürk
2. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2017
3. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2010
4. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011
Diğer Kaynaklar 5. Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Tevfik Çavdar, İmge Yayınları, Ankara, 2008
6. Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes, YKY, İstanbul, 2008
7. Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayınları, İstanbul, 1996
8. Atatürk ve Demokratik Türkiye, Halil İnalcık, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2007
9. Türkiye’nin Yakın Tarihi, İlber Ortaylı, Timaş Yayınları, İstanbul, 2012

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 70
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. X
2 Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. X
3 İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir X
4 Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. X
5 Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. X
6 Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. X
7 Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. X
8 Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. X
9 Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. X
10 Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. X
11 Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. X
12 Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 76