AKTS - Kamu Ekonomisi
Kamu Ekonomisi (MLY322) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kamu Ekonomisi | MLY322 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli (A Grubu) |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Deney. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Ders, gelişmiş ya da gelişmekte olan kapitalist bir ülke ekonomisinde modern devletin yeri ve işlevlerini çözümlemek için teorik altyapı sağlamayı amaçlamaktadr. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kamu sektörü ve kamu ekonomisi; kamu kesiminin yapısı, bileşimi ve büyüklüğü; refah iktisadının temelleri; piyasa başarısızlıkları ve devlet müdahalesi; kamu malları ve sosyal mal teorisi; dışsallıklar; doğal tekeller, regülasyon ve özelleştirme; kamusal tercih teorisi; gelir dağılımı ve yeniden dağılımı; sosyal fayda-maliyet analizi; vergilemede |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kamu Ekonomisine Giriş: Tarihsel Perspektif, Kapsam ve Paradigmalar | T.Yay ve G.G. Yay(2007): Bölüm17, 23 / Rosen (1999): Bl.1-2 |
| 2 | Devletin Varlığının İktisadi Mantığı: Piyasa Başarısızlıkları Teorisi | Bulutoğlu (2004): Bl. 1-2 / Rosen (1999): Bl.3-4 |
| 3 | Kamu Malları Teorisi | Bulutoğlu(2004): Bl.1-2 Rosen (1999): Bl.5 |
| 4 | Dışsallık ve Asimetrik Bilgi - Kamu Mallarına İlişkin Kısmi ve Genel Denge Modelleri | Bulutoğlu (2004): Bölüm 2 / Rosen (1999): Bl. 6 |
| 5 | Kamusal Karar Alma I: Sosyal Tercihler Teorisi (Normativ Analiz) | Bulutoğlu (2004): Bl.4 / Akalın (2000): Bl.4 / Rosen (1999):Bl.7 |
| 6 | Kamusal Karar Alma I: Sosyal Tercihler Teorisi (Normativ Analiz) | Bulutoğlu (2004): Bl.4 / Akalın (2000): Bl.4 / Rosen (1999):Bl.7 |
| 7 | Kamusal Karar Alma I: Kamusal Tercihler Teorisi (Positif Analiz) | Bulutoğlu (2004):Bl.4 / Akalın (2000): Bl.4 / Yay ve Yay (2007):Bl.19 / Rosen (1999): Bl.7 |
| 8 | 1. Arasınav | |
| 9 | Kamu Harcamalarının Yapısı ve Gelişimi | Bulutoğlu (2004) / Akalın (2000): Bl.6 / Rosen (1999):Bl.7 |
| 10 | Maliyet Fayda Analizi | Bulutoğlu (2004) / Rosen (1999): Bl.12 |
| 11 | Kamu Gelirlerinin ve Vergilerin Yapısı | Bulutoğlu (2004) Rosen (1999):Bl.13-14 |
| 12 | Vergilerin Yansıma Teorisi | Bulutoğlu (2004):Bl.15-18 |
| 13 | Vergilerin Yansıma Teorisi | Bulutoğlu (2004):Bl.15-18 |
| 14 | Maliye Politikası I: Kamu Harcamaları, Vergiler, Büyüme ve Enflasyon | Yay ve Yay (2007): Bl. 20 |
| 15 | genel tekrar | |
| 16 | Final |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Jonathan Gruber (2011): Public Finance and Public Policy, Worth Publishers. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 75 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
| 2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
| 3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
| 4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
| 5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | |||||
| 6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | |||||
| 7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | |||||
| 8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
| 9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | |||||
| 11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
| 12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 37 | 37 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
