AKTS - İş Yaşamı için İngilizce II
İş Yaşamı için İngilizce II (ENG302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Yaşamı için İngilizce II | ENG302 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENG201 ve ENG202 ve ENG101 ve ENG102 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | • Bu ders öğrencilerin iş ortamında etkili iletişim, bilgi ve becerilerini ve yetkinliklerini geliştirmek ve bu becerileri ve yetkinlikleri iş hayatlarında kullanabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. • ENG302 dersini tamamlayan öğrenciler sosyal ve iş ile ilgili ortamlardaki sözlü ve yazılı etkileşimlerde Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyine göre B2 seviyesi kullanıcıları olarak etkili olabileceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Daha gelişmiş iş ortamı becerileri: toplantı düzenleme, çeşitli kültürel ortamlarda iletişim tekniklerini geliştirme, hatalar ile baş etme ve özür dileme, çeşitli ortamlarda iletişim biçimleri ve tanıtımla ile ilgili konularda bilgi sahibi olma, çeşitli sözel sunumlar hazırlayıp sunma ve iş ile ilişkili e-posta yazma |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | Ünite 1: Management Styles - İş hayatıyla ilgili metinlerde ana fikirleri ve detayları belirleme - Farklı metin türlerine uygun okuma stratejilerini etkili bir şekilde kullanma - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel noktaları ve önemli ayrıntıları ayırt etme | |
3 | ÜNİTE 1: Management Styles - Applying critical listening skills effectively by questioning, evaluating, and comparing information with prior knowledge - Responding appropriately to job-related reading and listening texts - Composing effective business correspondences - Writing a recommendation letter to recommend an employee | |
4 | ÜNİTE 2: Team Building - Okuma metinlerindeki bilgilere dayanarak çıkarımlarda ve tahminlerde bulunma - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme - Eleştirel dinleme becerilerini etkili bir şekilde kullanarak bilgileri sorgulama, değerlendirme ve önceki bilgileriyle karşılaştırma | |
5 | ÜNİTE 3: Public Speaking and Business Presentation - İşle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme | |
6 | UNIT 3: Public Speaking and Business Presentation - Kısa sunumlar yapma - Bir şirketi ve/veya bir şirketin ürünlerini/hizmetlerini üçüncü taraflara tanıtma | |
7 | UNIT 4: Setting up a New Business - İşle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme - İşlevsel dil kullanarak iş ortamında etkili konuşmalar başlatma ve sürdürme | |
8 | UNIT 4: Setting up a New Business - Bir işletme kurmak için bir projeyi planlamak, yürütmek ve tamamlamak amacıyla belge hazırlama - Bir şirketi ve/veya bir şirketin ürünlerini/hizmetlerini çeşitli görsel yöntemlerle üçüncü taraflara tanıtma - Etkili iş yazışmaları yapma | |
9 | ÜNİTE 5: Customer Service & Relationships - İşle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme | |
10 | ÜNİTE 5: Customer Service & Relationships - İşle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme - Eleştirel dinleme becerilerini etkili bir şekilde kullanarak bilgileri sorgulama, değerlendirme ve önceki bilgileriyle karşılaştırma | |
11 | ÜNİTE 4: Customer Service & Relationships - İş ile ilgili bağlamlarda bilgilendirici ve tanıtıcı metinler yazma (müşteri hizmetleri e-postası) - İş hayatıyla ilgili kelime bilgisini uygun şekilde kullanarak tartışmalara katılma ve müzakereler yürütme | |
12 | ÜNİTE 5: Professional Development - Okuma metinlerindeki bilgilere dayanarak çıkarımlarda ve tahminlerde bulunma - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme - Eleştirel dinleme becerilerini etkili bir şekilde kullanarak bilgileri sorgulama, değerlendirme ve önceki bilgileriyle karşılaştırma | |
13 | ÜNİTE 6: Crisis Management - Okuma metinlerinin içeriğindeki neden-sonuç ilişkilerini kavrama - İş hayatıyla ilgili kelime bilgisini uygun şekilde kullanarak tartışmalara katılma ve müzakereler yürütme | |
14 | SUNUM | |
15 | SUNUM | |
16 | GENEL TEKRAR |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. NEARPOD Digital Platform / NEARPOD Digital platform |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ek materyaller / Supplementary materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 40 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | |||||
2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | |||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | |||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | |||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | |||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 76 |