AKTS - Retorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı

Retorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı (ART288) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Retorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı ART288 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bir birey olarak olumlu görüş ve davranışlara yönelme, dinleyici üzerinde etkili olma, kelime ve cümleler arasında tonlama, diksiyon, vurgu ve mimik kurallarına uyarak toplulukları olumlu yönde etkileme amacı taşır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Retoriğin (Belagat) önemini anlar
  • Motivasyon, ikna etme, yaratıcılık, diksiyon, Retorik (Belagat), vb. kavramların nasıl kullanılması gerektiğini kavrar.
  • Toplulukları ikna edici yöntemleri kullanmayı öğrenir.
Dersin İçeriği Düşünce ve görüşleri en iyi, en etkili ve en doğru bir biçimde ifade etme, etkili konuşma ve toplulukları ikna etme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Retorik Nedir?
2 Retoriğin unsurları
3 Etos – Logos – Pathos – Kairos
4 Diyalektik
5 Retorik ve Diyalektik Arasındaki Farklılıklar
6 Retorik ve Büyük Kitleler
7 Diyalektik ve Birey
8 Retoriğin İlk Çağ Felsefesindeki Yeri
9 Aristoteles, Aristoteles’in Retorik Anlayışı
10 Aristoteles’in Retorik Eseri POETİKA
11 Poetika ’nın Niteliği ve Tanımı
12 Atatürk ve Nutuk
13 Konuşma ve Sunum Teknikleri
14 İyi Bir Konuşmacı Olabilmek İçin Uyulması Gereken Kurallar
15 Uygulamalı Sunum Çalışmaları
16 Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Aristoteles. (2000). Politika. Mete Tunçay (Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
2. Atatürk, M. K. (2015). Nutuk. İstanbul: Karanfil Yayınları.
3. Duman, M.A. (2015). Platon’un Retorik Anlayışı. İstanbul: Litera Yayınevi.
4. Meyer, M. (2009). Retorik. İsmail Yerguz (Çev.). Ankara: Dost Yayınları.
5. Karaaslan Şanlı, H. (2012). Hasan Ali Yücel Konuşmaları Ulusal Kimlik İnşası ve Politik Retorik. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınevi.
6. Selen, N. (1971). Söz Söyleme Sanatının Tarihsel Gelişimi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, 29(1-4), 1-23.
7. Şenbay, N. (2008). Söz ve Diksiyon Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 10 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 28 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir.
3 İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular.
5 Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır.
6 Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
7 Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. X
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi).
10 Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
11 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler.
12 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
13 Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 1 8 8
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 4 8
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 6 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 100